Tesa
Mina stockrosfrön grodde innan jag hunnit ställa ut krukorna så nu har dom bott inne ett tag- jag funderar på om jag kan sätta ut dom utomhus när jag skolat om dom...efter lite avhärdning då.... dom är ju 2-åriga så det borde väl gå...... eller???? unsure.gif
kerstin z5-6
Hur menar du sätta ut -när risken för nattfrost är över ja och efter avhärdning går det bra :Pmen det är ju inte förrän i juni
Nygrodda perenner är lika känslkiga som ettåriga växter i det stadiet
Tesa
...jag tänkte bara så att om fröna hade grott ute i typ Augusti så hade det ju snart blivit kallt om nätterna och det klarar dom ju...så då tänkte(hoppades) jag att det skulle bli ungefär detsamma nu, så här års... men det har väl kanske med ljuset att göra...att dom inte går in i nån viloperiod nu och då fixar dom inte kylan...
..så dom får väl stanna inne för säkerhets skull tills jag kan med att sätta på värmen i växthuset iaf...
Tack ändå!
kerstin z5-6
ja det är stor skillnad på de som grott ute och de som inte har det
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon