CITAT (kerstin z5-6 @ 06-09-2011, 19:11)

Eftersom Du Rutae bör vårplantera enbart har du inga bekymmer med detta-Du vårplanterar och gödslar med kodynga och har rosjord i gropen.
Vill du förbereda en grop i höst är det slöseri med kväve att lägga på den nu-tex kodynga -eftersom all kväve regnat o snöat bort till i vår
När du har rosor gödslar du varje vår och ger gödsel ett par givor fram till midsommar -absolut inte efter mitten juli-ger man senare hinner de inte avmogna bra, de mjuka nya skotten ska förvedas för att överleva.
Benmjöl är bra på hösten-inte mkt kväve i det men det drar hit grannhundarna så jag avstår det
På våren ger jag ofta ett snabbverkande gödsel som en näve pelleterad hönsgödsel som är snabb att tas upp, i kombo med den lite mer långtidsverkande kogödseln
Fiskrens Hua

.. har jag aldrig haft i mina rosgropar

ja gödsel på våren vet jag , det jag blev kluven över var att jag också planterar då och att jag läst att i samband med plantering skulle inte gödsel tillföras .. ? utan senare
CITAT (Jubbe063 @ 06-09-2011, 19:15)

Min morfar lade alltid nåt animaliskt när han planterade, fisk, höns, slaktavfall från gården eller någon överkörd ekorre.
ja se där

kanske inte så dumt