csilla75
Har lnge nskat mig en Bl Vanda, de verkar dock vara omjliga att f tag p i Sverige. Ngon som har en bra internetbutik att rekommendera kanske? r ven intresserad av att kpa doftorchider......
/Csilla
johanlotta
Jag har ingen aning om det gr att bestlla frn dom direkt, men "Karge Orchideen" i Dahlenburg har vl det mesta som verhuvudtaget finns. Du fr kolla om det gr att handla drifrn direkt, annars s kan vl ngon seris blomsterhandlare som pysslar med orchider skert bestlla drifrn. Kollar du p mssor brukar faktiskt en hel del orchider komma drifrn. Har du tlamod och inte kanske bor alltfr lngt ifrn s anordnas ju Sofiero Trophy varje vr i Helsingborg. Utstllare frn jordens alla hrn och en marknad med mycket trevligt.
Kolla om du kan hitta en orchideklubb i nrheten av dr du bor, s kanske de kan hjlpa dig ytterligare.
Hoppas du hittar vad du sker
Mvh Johan
Peztis
Sedan brukar ju Orkidesllskapet ha monter p bde Kista- och lvsjmssan i vr.
Har seett att de har vandor men vet inte vad de har fr frg, i alla fall har de den lila som jag sjlv har.
Om du kan hlla dig till vren d... smile.gif
Blomstertanten
Kolla Orchidehusets sida, dr finns det mnga roliga orkideer.
http://www.orchidehuset.se/
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon