Har länge önskat mig en Blå Vanda, de verkar dock vara omöjliga att få tag på i Sverige. Någon som har en bra internetbutik att rekommendera kanske? Är även intresserad av att köpa doftorchidéer...... /Csilla
johanlotta
06-09-2011, 21:14
Jag har ingen aning om det går att beställa från dom direkt, men "Karge Orchideen" i Dahlenburg har väl det mesta som överhuvudtaget finns. Du får kolla om det går att handla därifrån direkt, annars så kan väl någon seriös blomsterhandlare som pysslar med orchidéer säkert beställa därifrån. Kollar du på mässor brukar faktiskt en hel del orchidéer komma därifrån. Har du tålamod och inte kanske bor alltför långt ifrån så anordnas ju Sofiero Trophy varje vår i Helsingborg. Utställare från jordens alla hörn och en marknad med mycket trevligt. Kolla om du kan hitta en orchidéeklubb i närheten av där du bor, så kanske de kan hjälpa dig ytterligare. Hoppas du hittar vad du söker Mvh Johan
Peztis
07-09-2011, 19:14
Sedan brukar ju Orkidéesällskapet ha monter på både Kista- och Älvsjömässan i vår. Har seett att de har vandor men vet inte vad de har för färg, i alla fall har de den lila som jag själv har. Om du kan hålla dig till våren då...