Full version: rosförslag =)
rutae
har tänkt i ny rabatt ha jättedaggkåpa som kant och i mitten gärna en klätterros , skulle vilja ha en ljusrosa men kan inte riktigt hitta någon bra härdig? hittar ist William Baffin nu var det inte riktigt den färgen jag tänkt mig ,men är den härdig och tacksam så går jag på det wub.gif ska ju naturligtvis ha sällskap till den och undrar om ni har något tips som passar till färgen ljusrosa lägre rosor? confused.gif
kerstin z5-6
[attachment=64517:485_p19886.jpg]

MartiN Frobishier-blommar hela sommaren, hög, vacker har allt
rutae
CITAT (kerstin z5-6 @ 06-09-2011, 22:19) *
[attachment=64517:485_p19886.jpg]

MartiN Frobishier-blommar hela sommaren, hög, vacker har allt

åh tack!! den var mer det jag letade efter ! , vilka säljer den? thanks.gif
rutae
CITAT (rutae @ 07-09-2011, 09:32) *
åh tack!! den var mer det jag letade efter ! , vilka säljer den? thanks.gif

läste att den kunde vara lite svag mot regn , men man kan ju inte få allt .. flirting.gif
kerstin z5-6
Den börjar finnas lite överallt numera.Vet inte vilka plantskolor du har i närheten?Du kan ju be dem ta hem rotäkta rosor åt dej.Tom Blomsterlandet här har haft kanadensiska rosor i sommar
En annan ros du kanske gillar som inte är så puderrosa men som i gengäld inte heller är lika känslig för regn är John Davies
Den finns på Hortogreen via postorder

[attachment=64522:JD.jpg]

stanwell
Ser inte Martin Frobisher hos Hortogreen, däremot finns den hos Flora Linnea och Cedergrens.
rutae
CITAT (stanwell @ 07-09-2011, 17:51) *
Ser inte Martin Frobisher hos Hortogreen, däremot finns den hos Flora Linnea och Cedergrens.

tack ! jag hittade den inte men nu ska jag leta vidare =)
kerstin z5-6
den finns hos <hortogreen! Sök under Kanadensiska rosor
Davies
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon