S ntligen efter 4 mnaders hrt arbete brjar vrt vxthus ntligen bli klart. Nu terstr det endast lite sm snickerier och frg men det fr vnta tills nsta r d virket har torkat ut lite.
Huset r byggt p en bergknalle s det var ganska mycket jobb att f till en jmn klack att mura det hela p och p ett stlle s fanns det en stentopp som vi helt enkelt fick bygga in i plattan,s p s stt fick vi en naturlig hylla att stlla vxter p.
Sen r det murat med leca och p det syll och sen impregnerat virke. Fnstren fick jag frn en granne som rev ut dem gamla,dem r frn 30 talet men i mnga olika storlekar och hjd s det blev till att improvisera lite fr att f ett jmt avslut p det hela. S som en bonus s fick jag sm luft spalter p 2 sidor som kommer att tillfra friskluft p sommaren och p vintern s ska jag plugga igen dem fr att kunna behlla mina 5 plusgrader som jag vill hlla.
Hr kommer ngra bilder som tagits under arbetets gng.
*Stintan*
07-09-2011, 16:58
Tjusigt! Kul med vxthus som inte ser ut som alla andra
Chamomille
07-09-2011, 17:02
Oj s fint! Lycka till dr inne
S charmigt! Ser lite "engelskt" ut! Jttefint!!!
Tack ska ni ha
Tanken var inte att det skulle se engelskt ut,de skulle ju se asiatiskt ut! ja ja fr vl gra om och gra rtt.
S hr ser det ut i frhllande till min vriga trdgrd
Ha ha, ja det fr aldrig vara enkelt... men jag tyckte nog trinslaget var det som gjorde att det ser "engelskt" ut. Taklutningen gr det inte egentligen. Snyggt hur som helst! Hoppas du tar det p rtt stt;-D
Absolut inga problem.....tyckte det var ganska lustigt!
Det hela ska ju laseras i brun/svart frg till vren, samt f lite korall rda detaljer s d hoppas jag att det blir mera likt ett kinesiskt litet hus.
Det r ju kul att f gra ngot som inte ser ut som andras vxthus,ngot helt eget. Och fr mig r inte slutmlet att f ett vxthus det roligaste utan sjlva planerandet och byggandet av det.