CITAT (merlin68 @ 07-09-2011, 19:35)

Finns ingen möjlighet att ni tar med hunden till jobbet? Skulle inte lämna min hund mer än max 4 timmar ensam per dag själv så dagmatte kan vara ett bra alternativ om man jobbar mer än så (vilket ju de flesta gör). Vad är det för ras på er hund, är den liten och snäll borde det ju vara lätt att hitta många villiga dagmattar/hussar?
Jag studerar för tillfälligt, men vi vill ha en dagmatte/daghusse då jag har 14 "heldagar" i månaden på skolan. Samt att jag vill sitta i lugn och ro plugga vissa dagar. Då jag jobbade, jobbade jag i samma stad och kunde cykla hem på min lunch och gå ut med honom. Då var han ensam 4 h innan jag kom hem och hade lunch och sen var han hemma mellan 3 - 4 h innan jag slutade och kom hem igen. Vi har en Lagotto Romangolo, medelstor hane, som behöver en "aktiv" dagmatte/daghusse. Gärna en som vill träna lite på lydnad eftersom vi tränar det på vår fritid. På grund av att han har blivit anfallen så är han kanske inte alltid "snäll" mot andra hanhundar och det krävs "vana" att kunna läsa av hans signaler. Men för övrigt är han snäll.
CITAT (*Stintan* @ 07-09-2011, 21:46)

Hur gammal är han? Hur många timmar är det fråga om? Är han ensamtränad?
Han är snart 2 ½ år gammal, att passa han rör sig om från 4 h - max 10 h om man räknar till pendlingstid. När han är själv hemma och vi inte har någon som passar han så är han max hemma 4 h, då brukar jag få köra halvdag på skolan och åka hem på lunchen. Han är ensamtränad, det har aldrig varit några problem. Det dök plötsligt upp nu! Det är det som gör oss lite fundersam över vad som plötsligt kan ha hänt.