Fjortispower
Hej alla glada nyponrosor!

När man (åtminstone jag) försöker byta tillbaka en bild på facebook genom att gå in i albumet för profilbilder och sedan klicka på använd som profilbild, så måste jag först beskära denna bild innan jag kan ha den som profilbild. Dessutom blir det en ny bild av samma sort (dock sämre kvalité!) som jag ville använda som profilbild, alltså en dubblering. Det var inte så va, eller kanske har jag glömt hur jag gjorde förut? Vet någon som har och använder facebook hur man gör så att man använder en tidigare bild ur albumet utan att behöva dubblera?
*Stintan*
Ändrar din profilbild gör du väl i din profil och inte i albumet. Eller jag kanske tänker fel g.gif
skånepåg
Facebook har ju inte den bästa upplösningen på bilder man lägger där, men du kan ju göra den i full storlek om du drar i kanterna så den visar hela bilden när du väljer. Men alla bilder man väljer som profilbild hamnar ju i profilbildsmappen, de får bättre på det tycker man, de har ju hyrt in nya utvecklare nu så får se om det blir bättre tongue.gif
Fjortispower
Jo, jag såg att man kan göra en tidigare vald profilbild till full storlek igen genom att dra i kanterna. Och jo Stintan du har rätt, men det var inte riktigt det jag frågade. smile.gif

Det jag menade är alltså hur man använder en tidigare profilbild igen, utan att behöva dubblera den och slippa gå igenom "beskärningsprocessen". För jag kunde göra så förut, tills idag?
skånepåg
Facebook går igenom lite större förändringar nu, jag har också dubletter i mina mappar.
Får se vad som händer sen ^^
Fjortispower
CITAT (skånepåg @ 08-09-2011, 12:45) *
Facebook går igenom lite större förändringar nu, jag har också dubletter i mina mappar.
Får se vad som händer sen ^^

Hoppas de ändrar igen. Dåligt om det ska vara dubletter och t.o.m. tripletter för varje bild bara för man ville byta tillbaka...
Ugglemormor
Jag också märkt att de håller på att göra ändringar, men än verkar det inte beröra mig och mina album.
Fördelen har ju varit att jag kan lägga ut mina bilder utan att behöva förminska dem, vilket jag tycker är mer bökigt än roligt när man vill byta ut en del bilder och sen lägga nya jämna mellanrum.

Har dock endast lagt bilderna i mitt album med olika namn, men har inte lagt med i texten ännu. Dom som är mina FB-vänner känner mig så det går bra. .... tummenupp.gif gillar FB!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon