Full version: UPS leverans
Alba
Jag väntar ett paket från Tyskland som lev. med UPS.
Jag har sändningsnummer och kan kolla hur långt det kommit.

Men vad är UPS - inte Schenker, ASG(heter väl något annat numera)
Vem kommer med paketet - är det via flyget ?

Jag har googlat men kommer inte fram till något bra svar.
tepa
Är det inte Posten som levererar det? Så är det nog på Åland. ASG blev Danzas för flera år sen. Numera ägs det av DHL.

Hälsn Tepa
Piccante
UPS är ett budbolag som kör med bruna bilar som det står UPS på med guldgul text. De kör ut även i Sverige.
tepa
Så kan det nog vara, Marcus. Men Åland är för litet för att dom ska ha eget kontor här, så dom samarbetar med Posten.

Har du googlat och inte hittat nåt? Googlat på United Parcel Service också? Det är det UPS står för.

Hälsn Tepa
Alba
CITAT (tepa @ 08-09-2011, 14:12) *
Så kan det nog vara, Marcus. Men Åland är för litet för att dom ska ha eget kontor här, så dom samarbetar med Posten.

Har du googlat och inte hittat nåt? Googlat på United Parcel Service också? Det är det UPS står för.

Hälsn Tepa

Jag visste inte ens vad UPS stod för - tack för ditt svar. Nu har jag googlat och hittat mer info.

Verkar som om det inte finns norr om Gälve. Det blir en överraskning då att se vem som kommer med mitt paket - kanske med tomten. unsure.gif
Peztis
UPS samarbetar med olika budföretag, vet att ibland när jag begärt hämtning av UPS-paket så har Förlängda Armen kommit och hämtat.

Om du har begärt en UPS Express så är det flyg och sedan budbil. Är det UPS Standard lär det bli med bil och båt ut till Åland.
Alba
CITAT (Alba @ 08-09-2011, 14:22) *
Jag visste inte ens vad UPS stod för - tack för ditt svar. Nu har jag googlat och hittat mer info.

Verkar som om det inte finns norr om Gälve. Det blir en överraskning då att se vem som kommer med mitt paket - kanske med tomten. unsure.gif

Det var så - jag gissade rätt.
I morse när jag tog in tidningen låg paketet utanför dörren. Det var alltså tomten som kom med det. santa.gif

Hm så synd att jag inte ställt ut lite gröt. g.gif
tepa
CITAT (Alba @ 09-09-2011, 08:50) *
Det var så - jag gissade rätt.
I morse när jag tog in tidningen låg paketet utanför dörren. Det var alltså tomten som kom med det. santa.gif

Hm så synd att jag inte ställt ut lite gröt. g.gif

Vad bra att du fick dit paket, Alba!

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon