Full version: Hibiskus gula blad
rackarn
Hej!

Första inlägget här smile.gif

Hibiskusen har stått på solig balkong och i soligt fönster.

Har haft bladlöss under större delen sommaren och sporadiskt duschat av hibiskusen med såpavatten. Samma symptom på min förra hibiskus-planta.

Undrar om ni på bilden kan avgöra vad problemet är. Har det med bladlössen att göra ens eller har det med jordnäring att göra kanske? Bladen blir gula, faller av och tillväxten stannar av helt.

Tacksam för hjälp
Ugglemormor
Något skit har du fått på din hibiskus ---- jag har också svårt att få dem leva över vintern för det kommer massa olika "saker" på den och jag kastar den eller lägger långt bort fr. mina andra blommor.
Även jag är tacksam att få mer reda på vad som tar åt våra hibiskussar ...... help.gif
Alexander-VG-zon3
Så blir mina om jag glömt vattna dom eller har glömt ge dom näring. Jord med lite lägre ph har gjort att dom fått fina blad.
Bassam
Hej

På grund att dåliga bladen lägger ner så jag kan säga att de lägger under överflödiga vatten så du kan se på rötter och tar bort dåliga rötter plus du ska vattna dem på riktig sätt .

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon