Full version: Lite goda nyheter...
silos
Här finns det människor som hjälper sin nästa:
http://www.stadsmissionen.org/

Att tro med händerna och aldrig predika för en tom mage är ledord som vi på Göteborgs Kyrkliga Stadsmission arbetat efter under de dryga 50 år vi funnits.
[attachment=64594:Att_hj_l...in_n_sta.png]
Att tro med händerna är att möta varje människa med empati och respekt. Det må handla om människor i missbruk, deras anhöriga, hemlösa, psykiskt sjuka och socialt utsatta. Detta tycker vi på Göteborgs kyrkliga stadsmission att alla ska få uppleva.

Under åren som gått har Göteborg förändrats och förhållandena skiftat, likaså har de hjälpsökandes behov skiftat. Vår verksamhet är i ständig förändring, men vår ambition är oförändrat densamma som för 50 år sedan: att hjälpa enskilda människor i nöd.

Vår verksamhet anpassas ständigt för att göra vårt uppdrag möjligt: att utföra kärlekens gärningar i Jesu Kristi efterföljd bland fattiga och sjuka, svaga och utsatta, unga och gamla.

http://www.redcross.se/teman/torka-ostra-a...r-hjalpen-fram/

http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=640677

Det finns mängder av troende som arbetar i världen för att hjälpa sin nästa,även här i Sverige.

silos
Goda nyheter är visst inte intressant för odlaister,utan eländes elände har många läsare,vad ni än säger!!!!
Ugglemormor
Kanske det, börjar redan märka av det i andras inlägg, men vi ska inte döma, alla har ju rätt att föra fram sin åsikt, även om den inte passar alla.
Bara försöka undvika de flesta fallgroparna, så går det nog bra....... kompiskram.gif
*Stintan*
CITAT (silos @ 09-09-2011, 13:11) *
Goda nyheter är visst inte intressant för odlaister,utan eländes elände har många läsare,vad ni än säger!!!!

Vad är det för NYHET att det finns otroligt mycket vackert och fint på vår jord eller att kyrkan och en massa andra sammanslutningar hjälper människor i nöd på olika sätt?
silos
CITAT (*Stintan* @ 09-09-2011, 13:18) *
Vad är det för NYHET att det finns otroligt mycket vackert och fint på vår jord eller att kyrkan och en massa andra sammanslutningar hjälper människor i nöd på olika sätt?

Okej,det är inte precis nyheter,men ändå underbart att vi har en så fantastisk planet att leva på.

Och det är fantastiskt att så många människor hjälper dem som är i behov av hjälp!
*Stintan*
Visst är det!
Skruttis
CITAT (silos @ 09-09-2011, 13:11) *

Vad menar du? confused.gif
silos
CITAT (Skruttis @ 09-09-2011, 18:02) *
Vad menar du? confused.gif

Jag menar att de tråden som har eländes elände har många svar och många läsare.
Ugglemormor
Varför ska det då vara på detta vis? confused.gif
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 10-09-2011, 10:53) *
Varför ska det då vara på detta vis? confused.gif

Behöver du fråga det?
Ugglemormor
Jo, när tanken flög i mig, så skrev jag frågan, mer som en notering........ yes.gif
sqrulan
Självklart så måste man ju få ifrågasätta saker! jag vet vad du menade Ugglemormor! smiley_small_hug.gif
Ugglemormor
tummenupp.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif ok, då vet jag det.
Överbölingen
Att hjälpa eller stötta någon, några oavsett vad det är är väl bara naturligt. Att lägga något religiöst i det är väl fullkomligt galet. Det är bara mänskligt eller om man vill kalla det humant. Teuftoliogi.
Ugglemormor
tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon