citron98
Jo, det är såhär att jag har odlat vatten melon. Frön från en köpt vatten melon, jag odlade rätt sent, kanske lite längre än i mitten av sommaren. Den har växt jätte bra och lång!
Men problemet är att , en endaste liten hon blomma har kommit, alla andra han blommor har inte ens blommat än, det är ju rätt sent och det börjar bli kallt och sånt på nätterna!
Jag är orolig att när hanblommorna kommer att honblomman vissnat?
För honblommorna har väll en liten knopp innanför blomman?
Hur sen hanblommorna ut?
Vad ska jag göra?
Ta in en "omogen" han blomma och torka den?
Eller ska jag bara vänta?
hjääälp!!! dunno.gif
Alla svar uppskattas! rolleyes.gif
*Stintan*
Hanblommorna brukar ju komma först men hur din planta beter sig kan man ju inte veta eftersom du tagit frö från en köpt melon och inte har en aning om sort. Hanblommorna har hur som helst inget fruktämne bakom blomman. Du kan ju låta honblomman vara så ser du om den utvecklas till något mer men jag tror knappast att du hinner få någon färdig melon så här sent hur du än gör.
citron98
CITAT (*Stintan* @ 09-09-2011, 16:32) *
Hanblommorna brukar ju komma först men hur din planta beter sig kan man ju inte veta eftersom du tagit frö från en köpt melon och inte har en aning om sort. Hanblommorna har hur som helst inget fruktämne bakom blomman. Du kan ju låta honblomman vara så ser du om den utvecklas till något mer men jag tror knappast att du hinner få någon färdig melon så här sent hur du än gör.

Okej , tack för hjälpen !! biggrin.gif
Bassam
Hej

Om du känner någon som har han blomma , du kan få några och sprider dem på pensla på din blommor .

H.Bassam
citron98
CITAT (Bassam @ 10-09-2011, 16:42) *
Hej

Om du känner någon som har han blomma , du kan få några och sprider dem på pensla på din blommor .

H.Bassam

Känner ingen... sad.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon