stig333
Hej, mina pioner har drabbats av någon som dödar dem. Rötterna ser friska ut, dock har jag delat dem, och inuti finns en svart gång. Några rötter såg sjuka ut,typ ruttna. på baksidan av bladen finns små svarta fläckar,de är lätta att ta bort med handen. förstår att jag måste ta bort dem, kan jag sätta nya i samma jord? Har sprutat med gift utan resultat.

Stig333
andersen
CITAT (stig333 @ 09-09-2011, 19:14) *
Hej, mina pioner har drabbats av någon som dödar dem. Rötterna ser friska ut, dock har jag delat dem, och inuti finns en svart gång. Några rötter såg sjuka ut,typ ruttna. på baksidan av bladen finns små svarta fläckar,de är lätta att ta bort med handen. förstår att jag måste ta bort dem, kan jag sätta nya i samma jord? Har sprutat med gift utan resultat.

Stig333

Är det någon människa som dödar dom? och varför har du sprutat gift?
stig333
Tack för din hjälp!

Ewa (stig333)
Wilmer
Upptäckte i våras när jag grävde upp gamla pionbestånd att flera gamla rötter var gnagda av två olika soters larver. Men, pionerna verkar inte påverkade av dem utan växer fint. Nu på hösten får bladen diverse fläckar och saker, men det förknippar jag inte med rotgnag. Några av de gamla knölarna var helt ihåliga, men de funkar ändå!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon