Duplica
Jag har sått två krukor med svartöga, en med vita och en med flerfärgade (african sunset). Sått tre frön i varje kruka och alla tre har kommit upp i krukan med vita och de växer så det knakar, men ingenting kommer upp i den andra. Har sått nya frön två gånger och inget händer. Det är samma jord i båda krukorna, enda skillnaden är att den krukan där inget gror är lite mindre (10 cm i diameter, den andra är 12)
Vad kan jag göra för att få även de flerfärgade att gro?
Bassam
Hej

Frö är mycket känsla till jord och överflödiga jord eller torkad jord så min förslag om du kan titta på kruka om den lägger under regnar eller under mycket sol , du behöver vilja bra plats som andra .

Obs :

Annars den sorten har sjuka frö , du kan gå till butiken och gör överklaga.

H.Bassam
Eva i Skåne
Jag tror att det är dåliga fröer i den ena påsen.
Duplica
Tack! Krukorna har stått intill varann på ett bord, så de har fått lika av allt.
Får höra av mej till återförsäljaren och se vad de säger om kassa fröer.
spacepingo
Jag råkade ut för att mina svartöga inte grodde alls ett år (tror det var två år sedan). Pratade om det på jobbet en dag och en kollega hade samma bekymmer. Vi kollade partibeteckningen och det visade sig att våra frön kom från samma parti. Vi mejlade "tillverkaren" och fick nya frön från dem. Vi var inte de enda som inte fick upp nåt från fröna. Så prova att höra av dig till tillverkaren så får du säkert nya. Om jag inte minns fel så var det frön från bröderna nelson/lord nelson.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon