Titte
Förra våren sådde jag aubrieta. Sådden lyckades och under sommaren växte plantorna till sig ordentligt på sin plats längs en stenmur.
Hela hösten och vintern har deras frodiga och gröna blad viskat löften om underbar fägring i vår - ja, tills i morse då allt var uppätet! Förbannande rådjur!!!
Nu undrar jag om någon av er vet hur aubrieta klarar av att bli snaggad så hårt den här tiden på året.
Kommer det upp nya blad? Om ja, kan jag hoppas på blommor också?
Eller är allt förlorat?
mad.gif
MariaS
Hej
Mina Aurburetior verkar tåla det mesta. Visst kan det vara en kal fläck någonstans på våren, men den växer snabbt igen. Prova gärna mitt recept annars: lika delar hjorthornssalt, cayenepeppar och matolja. Särskilt denna tiden när växterna börjar att bli "saftiga".
Eva i Skåne
Hur gör du med den geggan Maria? Häller ut kring vissa växter eller i streck? Hur ofta behöver du förnya?
Titte
Hjorthornssaltet etc är inhandlat men jag vill upprepa Evas fråga:
Hur gör jag nu?
Titte
Fenja
Fårull, om du har någon som äger får i närheten, be att få tussar av ull. Fäst denna på pinnar som du förankrar i marken, det brukar räcka med en omgång ull per vår! Både rådjur och harar håller sig undan.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon