Gröna mormor
10-09-2011, 10:27
Vad har hänt med inloggningsreglerna? Sedan igår måste jag logga in två gånger. Är det bara jag som råkat ut för detta?
Jag kryssar alltid i att jag vill vara ständigt inloggad och det fungerar bra.
Behöver bara logga in 1 gång.
Gröna mormor
10-09-2011, 11:46
Kanske är det den nya versionen av Mozilla Firefox som spökar?
malarmaster
10-09-2011, 12:54
råkar ut för samma,funkat bra innan men nu ett jäkla jobb för att komma in. ulf
*Stintan*
10-09-2011, 13:06
Det händer att man blir utloggad ibland även om man x-at i rutan att ständigt vara inloggad.Senaste dagarna har det hänt ett par gånger men dessförinnan var det länge sen.
Det händer för mig också - men långt mellan gångerna. Jag har då fått svaret (inte på Odla) att det beror på webläsaren, inte det forum man är inne i.
Jag fick det för första gången nu!
Jag har aldrig haft det problemet tidigare!
Myosotis
12-09-2011, 08:41
Nu fattar jag vad ni menar! Det kom upp en sida som såg ut som förr, där man kunde logga in ovanför forumet. Den försvann innan jag hann göra något och den nya inloggningssidan kom upp. Skumt!
malarmaster
12-09-2011, 10:42
precis,det bara fladdrar förbi.. gäller o va kvick

ulf
Fågelvägen
12-09-2011, 16:42
Jag får lov att skriva både Fågelvägen och lösenord vareviga gång, trots att jag kryssat för automatisk inloggning. Samma elände både med Safari och Firefox. Så här var det inte tidigare.
Texten "Du måste vara medlem för att läsa..." är försvunnen. Pågår det något sorts redigeringsarbete i bakgrunden?
Flemming
12-09-2011, 22:19
CITAT (Fågelvägen @ 12-09-2011, 17:42)

Jag får lov att skriva både Fågelvägen och lösenord vareviga gång, trots att jag kryssat för automatisk inloggning. Samma elände både med Safari och Firefox. Så här var det inte tidigare.
Texten "Du måste vara medlem för att läsa..." är försvunnen. Pågår det något sorts redigeringsarbete i bakgrunden?
Tar du bort Cookies varje gång du stänger datorn ?
I så fall förlorar sajten informationen om dig och du blir tvungen att kryssa i rutan.
"En
cookie eller
kaka är en liten textbaserad
datafil som en
webbserver kan be att få spara i webbplatsbesökarens dator. Genom att kakorna i allmänhet skickas tillbaka med varje förfrågan till webbplatsen ifråga är det möjligt för servern att hålla reda på besökarens preferenser eller identitet"
http://sv.wikipedia.org/wiki/CookieÄven jag har "problem" med inloggningen...
Gröna mormor
13-09-2011, 08:37
Hur kommer man i kontakt med ansvariga på supportavdelningen? Det här fenomenet är ju nytt!
Klicka på hjälp längst upp. Sen scrollar du ner en bit då hittar du till forumansvariga.
Fågelvägen
13-09-2011, 09:56
@ Flemming Nej, jag tar inte bort cookies. Jag har inte ändrat på något alls i samband med inloggningsproblemet.
Myosotis
13-09-2011, 10:26
Jag måste också logga in varenda gång trots att rutan är ikryssad och nej, jag tar inte bort cookies.
Gröna mormor
13-09-2011, 14:40
CITAT (Alba @ 13-09-2011, 09:58)

Klicka på hjälp längst upp. Sen scrollar du ner en bit då hittar du till forumansvariga.
Där finns ju bara standardsvar, jag vill komma i kontakt med ansvariga som kan åtgärda problemet.
*Stintan*
13-09-2011, 17:21
CITAT (Gröna mormor @ 13-09-2011, 15:40)

Där finns ju bara standardsvar, jag vill komma i kontakt med ansvariga som kan åtgärda problemet.
Det finns ju
Kontakt & Info högst upp.
Men varför tror du att det är fel på forumet? Då borde ju alla ha samma problem och det har vi ju inte.
Flemming
13-09-2011, 19:00
Fågelvägen och Myosotis: Nähä,då kan vi stryka den teorin...
Visst skrev forumsansvariga i början av året,att till hösten skall forumet göras om ?
Kanske det kan vara svaret på frågan...
CITAT (Gröna mormor @ 13-09-2011, 15:40)

Då scrollade du ner för lite långt. Där finns
kontakta en forumansvarig - näst sista rubriken..
CITAT (Flemming @ 13-09-2011, 20:00)

Fågelvägen och Myosotis: Nähä,då kan vi stryka den teorin...
Visst skrev forumsansvariga i början av året,att till hösten skall forumet göras om ?
Kanske det kan vara svaret på frågan...
Ja det stämmer. De kanske grejar bakom kulisserna.
Myosotis
15-09-2011, 08:17
Ja det gör de nog. Idag behövde jag inte logga in, det har blivit lite bättre på sista tiden.
Myosotis
18-09-2011, 10:41
Nu har det bestämt hänt någonting, inte så ofta man behöver logga in numera och nyss bröts min instabila uppkoppling, det händer ofta och är rätt tjatigt att behöva logga in igen då, men nu förblev jag inloggad!
Orkidétjuven
05-10-2011, 22:25
9 ggr av 10 när jag besöker odla så måste jag logga in trots att rutan är ikryssad. JAg kommer först till småprat där jag är direktlänkad, men såfort jag trycke rpå ngt så kommer inloggningsrutan upp om att jag måste logga in. dock redan ifylld. MEn som sagt det hände rinte alltid, men ofta!
Fågelvägen
15-10-2011, 19:05
Automatisk inloggning fungerar igen. Hurra!

till den som lyckats åtgärda problemet!
Jag fick logga in nu, men det ser inte jag som nåt problem. Att man måste logga in emellanåt är väl bara som det ska? Nån uppdatering här eller nån rensning av uppgifter där.... Det är väl som det ska att man då får logga in igen?
Gröna mormor
16-10-2011, 16:31
Det fungerar hos mig också nu!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.