Eva i Skåne
Jaghar samlat pelargoner i ganska många år och har haft förvaring på olika ställen, inne i en hall med rumstemperatur och bara lysrör, i gäststuga svalt med frostvakt och lysrör, i dåligt upplysta fönster i vintersval sommarstuga och i fönsterkarmen i sovrummet, i fönster på jobb osv.
Allt funkar, men ett visst svinn blir det alltid.

Det ska ju gå att förvara dom svalt och mörkt också och eftersom vi flyttat till ett flerfamiljshus med matkällare funderar jag på att sätta några där i vinter. Är det nån som har erfarenhet?
Jag vet ju inte hur svalt där blir, men jag får väl titta till dom emellanåt och kanske ge en skvätt vatten nån gång. Jag antar att dom måste vara ganska torra när jag sätter ner dom så det inte möglar i hela källaren.
Wilmer
Jag har bara haft i sval men torr huskällare utan ljus, då fick de vatten då och då för att överleva. Kankse inte optimalt, men de överlevde ganska bra..
Eva i Skåne
Tack Wilmer, det låter som min källare. Jag ska pröva.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon