Full version: purpurfackla..
kopernikus
Tjoho!!

Jag tror att min purpurfackla blommar!! Kan det vara möjligt??
Det har jag aldrig sett tidigare. Det kommer som små små knoppar i topparna!
Men dom kanske är så oansenliga att det inte är något att hoppas på!?!

Är det någon annan som sett blommorna??

Trevlig Helg, föressten...

//Helena
kopernikus
De bara växer & växer... Spännande och se vad som kommer att slå ut!! wink.gif wink.gif
Emser
Hur ser den ut?
kopernikus
http://www.krukvaxter.se/lexikon/sida3.asp...ackla&visa=Visa

ganska lång adress...undrar om det funkar...
kopernikus
Jo det fungerade...
Det är en ganska otydlig bild.. skulle ha varit knäppt från andra hållet.
Men jag hittar inga bilder på blommorna... Jag har iallfall lärt mig att dom KAN blomma. Det visste jag inte tidigare. Nu är det bara att vänta & hålla koll så man få se hur den ser ut. Har tyvärr ingen kamera så jag kan visa dig.

Hälsn.
//Kopernikus
Nutten
Jag har en som blommar hemma hos mig just nu (för andra gången på ett halvår). Om ni väntar ett litet tag kan jag lägga in en bild på blommorna. De är för övrigt rätt så oansenliga, gula små saker.
Nutten

Så här ser den ut hemma hos mig!
kopernikus
Ja nu har knopparna slagit ut... det var inte mycket att hurra för juh..men men... man får vara glad för det lilla!!

rolleyes.gif
annchapanncha
WOW:

Jag har just "stulit" nåt liknande, på undersidan är bladen röd grön brokiga.

Är det en sån då?? rolleyes.gif

Purpurfackla....vilket tjusit namn.

Vad kul tt få veta.
Jag brukar ofta stjäla skott och då vet man inte alltid namnet, men nu fick reda på namnet på denna "stöld" Vad kul biggrin.gif

Det står i vatten så den skall rota sig.

Annchapanncha
kopernikus
Den tar sig nästan fortare i jord.. jag tryckte ner några revor i jord och hade inte ens en påse över. Den växer utav bara farten.. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon