Full version: purpurfackla..
kopernikus
Tjoho!!

Jag tror att min purpurfackla blommar!! Kan det vara mjligt??
Det har jag aldrig sett tidigare. Det kommer som sm sm knoppar i topparna!
Men dom kanske r s oansenliga att det inte r ngot att hoppas p!?!

r det ngon annan som sett blommorna??

Trevlig Helg, fressten...

//Helena
kopernikus
De bara vxer & vxer... Spnnande och se vad som kommer att sl ut!! wink.gif wink.gif
Emser
Hur ser den ut?
kopernikus
http://www.krukvaxter.se/lexikon/sida3.asp...ackla&visa=Visa

ganska lng adress...undrar om det funkar...
kopernikus
Jo det fungerade...
Det r en ganska otydlig bild.. skulle ha varit knppt frn andra hllet.
Men jag hittar inga bilder p blommorna... Jag har iallfall lrt mig att dom KAN blomma. Det visste jag inte tidigare. Nu r det bara att vnta & hlla koll s man f se hur den ser ut. Har tyvrr ingen kamera s jag kan visa dig.

Hlsn.
//Kopernikus
Nutten
Jag har en som blommar hemma hos mig just nu (fr andra gngen p ett halvr). Om ni vntar ett litet tag kan jag lgga in en bild p blommorna. De r fr vrigt rtt s oansenliga, gula sm saker.
Nutten

S hr ser den ut hemma hos mig!
kopernikus
Ja nu har knopparna slagit ut... det var inte mycket att hurra fr juh..men men... man fr vara glad fr det lilla!!

rolleyes.gif
annchapanncha
WOW:

Jag har just "stulit" nt liknande, p undersidan r bladen rd grn brokiga.

r det en sn d?? rolleyes.gif

Purpurfackla....vilket tjusit namn.

Vad kul tt f veta.
Jag brukar ofta stjla skott och d vet man inte alltid namnet, men nu fick reda p namnet p denna "stld" Vad kul biggrin.gif

Det str i vatten s den skall rota sig.

Annchapanncha
kopernikus
Den tar sig nstan fortare i jord.. jag tryckte ner ngra revor i jord och hade inte ens en pse ver. Den vxer utav bara farten.. smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon