joulanta
11-09-2011, 20:43
Tänkte vara lat i år och smart xå jag köpte gödselpinnar för blommande krukväxter till alla mina narrhuvor, femöringar och pelargoner tänkte att då måste dom ju växa och bli fina trots att jag inte kommer ihåg gödselvattna dom. Men oj va besviken jag blev, dom blev inte alls så stora och rikblommande som pinnarna utlovade. Är det nån mer som har erfarenhet?
Hej
De löser sig långsam i vatten men det är bättre med näring som blanda med vatten och spreja på växter blad.
Obs
varför det är bättre med lösning näring som spreja på bladen för på jorden finns olika ämne som fasta näring så rötter kan inte suga alla näring som behöver.
H.Bassam
Hej.
Jag har använt gödselpinnarna till mina Hibiscusar nöjd och kommer att fortsätta.
Följd doseringsanvisningarna ... börja med en och kompletera undan för undan tills du är på maxdosen.
Har haft en pelargon som måde dåligt när rekomenderad max dos hamnade i krukan efter vintervilan.
Jag har haft goda erfarenheter av näringspinnar men jag undrar om de räcker så länge som de påstår.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.