boxer2
Min valp 6 månader, har börjat gömma "maten" det vill säga tuggben och "tugg" godis. Typ junior tubos.
Är det normalt att valpar i denna ålder gör så eller är det ett täcken på att hon ska börja löpa, "gömmer mat till ev valpar"?

Hon slickar sig oxå mera nu, som början vid löp. Fast det har hon gjort i ca en månad nu.
Min vuxna hund visade inga täcken på löp, det bara kom. Hon var 5 månader.
*Stintan*
Det är väl inte helt otroligt att det är löp på G.
boxer2
Precis vad jag tänkte. thanks.gif
Byssegårdas
Tikar brukar ha sitt första löp allt mellan 9 mån till 1 år men det är inte heller ovanligt att de inte löper förrän de är upp mot 1,5 år.
Det man kan märka på dom är att de börjar kissa mer än normalt när man är ute på promenad.
Att gömma ben är nog inget tecken på löp utan det är nog mer vanligt att de gömmer sina saker för att sedan plocka fram dom vid ett senare tillfälle.

/Mita
*Stintan*
CITAT (Byssegårdas @ 24-09-2011, 10:49) *
Tikar brukar ha sitt första löp allt mellan 9 mån till 1 år men det är inte heller ovanligt att de inte löper förrän de är upp mot 1,5 år.
Det man kan märka på dom är att de börjar kissa mer än normalt när man är ute på promenad.
Att gömma ben är nog inget tecken på löp utan det är nog mer vanligt att de gömmer sina saker för att sedan plocka fram dom vid ett senare tillfälle.

/Mita

Små hundar börjar oftast löpa betydligt tidigare än 9 månader. Min var knappt 6 månader första gången.
boxer2
CITAT (*Stintan* @ 24-09-2011, 13:34) *
Små hundar börjar oftast löpa betydligt tidigare än 9 månader. Min var knappt 6 månader första gången.

Min vuxna tik var bara 5 månader vid första löpet.
Men valpen har inte börjat löpa än, fast en droppe blod släppte hon från sig, tja det va mer brunt än rött det som kom, men det har gått tillbaka igen, för det kom inte mer sen. Men hon åter upptagit bengömmandet, så något är det och hanar intresserar henne lite mer än tikar.
*Stintan*
Det kan vara ett s.k tyst löp dvs att man knappt märker det. Gömandet är ett naturligt beteende som inte har med löpet att göra utan hon vill helt enkelt spara det till senare behov. Som att gräva ner föda utomhus att ha vid magrare tider.
boxer2
CITAT (*Stintan* @ 24-09-2011, 19:36) *
Det kan vara ett s.k tyst löp dvs att man knappt märker det. Gömandet är ett naturligt beteende som inte har med löpet att göra utan hon vill helt enkelt spara det till senare behov. Som att gräva ner föda utomhus att ha vid magrare tider.

Jaha okej. Ett tyst löp, svullnar inte vulvan upp då?
*Stintan*
Vet faktiskt inte riktigt, du får hålla lite koll.
boxer2
CITAT (*Stintan* @ 26-09-2011, 15:32) *
Vet faktiskt inte riktigt, du får hålla lite koll.

thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon