Full version: Frökedja 2011
Margith
Nu väljer jag att lägga det här inlägget i en annan avdelning, allt för att så många som möjligt ska hinna läsa.

Ursprungstråden finns här:

Frökedja

Det ryms fortfarande ca 5 personer. Vill du vara med? Hör av dig till mig med ett PM med namn och adress.

Margith
Nu lyfter jag den här tråden också.
Sista anmälningsdag 23/9.
Max 3 personer till ryms i listorna.
Vill du vara med? PM:a mig namn och adress.
Först till kvarn.. smile.gif

Kedjan startar nästa vecka.
solbrud
hej, är nybliven trädgårdsägare och inte särskilt kunnig.
Vad innebär det att vara med i frökedjan? Jag har inte så många frön ännu och inget ovanligt.
Kan nån berätta vad det innebär. Snälla..
Peztis
Det innebär kortfattat att vi har sänt våra adresser till Margith som sammanställer. Sedan skickar hon ut ett kuvert till den första i listan. Denna får då gotta sig en stund med alla fröer och plocka ut det den vill ha under förutsättning att minst lika nya kuvert med fröer läggs ned i kuvertet och skickas till nästa i listan.

Ovanliga fröer är inget måste! Och det som är vanligt för dig är kasnke det någon annan så hemst gärna vill ha!

Kolla runt i din trädgård, kanske det finns fröer på de blommor du (eller kolla hos grannen, kompisar, föräldrar osv) har nu som du kan plocka? Känner du att du har några olika sorter så kan du ju PM:a Margith och säga att du gärna är med i nästa varv.

Ett underbart sätt att få nya fröer till det facibla priset av två frimärken!
solbrud
Tack för det snabba svaret. Ska också lära mig hur det fungerar att blogga här.
Vill vara med i frölistan och ska kontakta henne./Lotta
Margith
Jag vet att jag skrev att sista anmälningsdag skulle vara den 23/9. Men tyvärr, nu säger jag att inga fler ryms i första varvet.

Kommer du på i efterhand att du skulle vilja vara med, skicka ett PM till mig.
Jag plockar in dig i varv 2, om någon/några avstår från ett andra varv.

Till helgen fixar jag adresslistor och de första kuverten hamnar i brevlådan.

HelenN
O jag vill ju sååå gärna vara med igen, hoppas det inte är för sent:(
Margith
Jag är hemskt ledsen lämås, men jag har precis varit till brevlådan med kuverten.
PM:a mig namn och adress så lovar jag att stoppa in dig högt upp på listan när varv 2 börjar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon