JP - zon 1
05-03-2004, 16:12
Hej!
Hade en diskssion med en kollega om den trädgård som Signe Persson-Melin och Heidi Palmgren anlade till minne av Ulla Molin i Rosendals trädgård i Stockholm.
Var det inte en körsbärslund?
Om det nu var körsbär (eeler vad det nu var), vet någon vilken art det var?
Hälsningar Jenny
Jag har för mej att det är plommonlund man brukar förknippa med Ulla Molin, men jag är inte hundra. Kanske kan du ringa Rosendal och fråga?
Gunilla
Christer i Falköping
07-03-2004, 08:01
Har för mig att det var Körsbärsplommon som Ulla molin hade i sin lund, så det är nog dem de planterade i Rosendal.
Christer.
Hannele
07-03-2004, 09:56
Kerstin
07-03-2004, 10:21
På sidorna 42-43 i Trädgårdens rum av Christel Kvant och Heidi Palmgren finns bild av både Ulla Molins plommonlund och Heidi Palmgrens körsbärslund. Fast på sidan 82 i samma bok finns karta och växtförteckning och där står det Sorbus commixta, Carmencitarönn!? Jag besökte utställningen och minns den fortfarande som en stor upplevelse och önskar att den fanns kvar! Någonstans har jag utställningskatalogen men hittar den inte just nu.
hälsar Kerstin
JP - zon 1
07-03-2004, 19:22
Hej!
Jag har också för mig att det inte var en plommonlund även om det är det Ulla Molin hade i sin trädgård i Höganäs. I samma trädgård finns ju också en "dunge" av körsbärsträd och jag funderade på om det möjligen kunde vara sådana.
Har eg, inte så stor betydelse, vi började bara diskutera och då tänkte jag att vi kunde fråga här bland alla trädgårdsentusiaster.
Hälsn. Jenny
Hannele
20-03-2004, 23:23
Det finns en härlig artikel i nr 6 av tidningen Vi om Ulla Molins trädgård
hur den ser ut i dag. Många fina bilder.
JP - zon 1
23-03-2004, 10:25
Hej Hannele!
Finns denna tidning att köpa i butiken eller är det en tidning som man prenumererar på. Känner inte igen den

, men jag blev förståss super nyfiken att få se artikeln om Molins trädgård. Precis som du tycker jag att den trädgården är otroligt vacker
Hälsningar Jenny
Hannele
23-03-2004, 10:48
CITAT (JP - zon 1 @ 23-03-2004, 10:25)
Hej Hannele!
Finns denna tidning att köpa i butiken
Tidningen Vi finns på biblioteken,
mycket läsvärd tidning, utan reklam.
Finns kanske i större tidningskiosker, på COOP?
Värt att prenumerera:
http://www.kundservice.net/index.asp?produ...VI&formtypeid=2http://www.vi-tidningen.se/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.