Hej,
Jag bifogar en bild för enklare diagnosticering.[attachment=64774:kakti.png]
Min kaktus har drabbats av något som äter upp den inifrån, eller möjligen bara på utsidan. Jag vet inte riktigt när den blev sjuk, men området har i princip varit lika stort hela tiden men under det senaste året har det börjat ta mer fart. Den har stått på lite olika platser under åren och varit med om ett par flyttar(lägen, sol, skugga osv), följt med i flyttlass samt blivit omplanterad - ungefär varannat år. Den har alltid växt dåligt, men trots angreppet syns det att det iallafall växer lite på toppen där den är väldigt grön. Beläggningen i sig är grå, ganska hård och aningen utbuktande.
Jag tänkte att det skulle ordna sig med tiden. Uppenbarligen hade jag fel då den håller på att förlora slaget(tror jag). Kaktusen är varken fin eller livskraftig, men har ett stort affektionsvärde. Den är 4 år gammal och gavs till mig och min dåvarande partner.
Vad bör jag göra åt detta? Omplantera i kaktusjord, byta läge, tillsätta näring, vattna oftare(vattnar ca 1 till varannan gång per månad)? Kan det här döda den om jag inte gör något?
Tacksam för svar.
Mvh Gurga