batski
Vilka personer (levande eller döda) har du inspirerats/inspireras av i ditt liv?

Här är några av mina "idoler":

- Mahatma Gandhi

- Rev. Martin Luther King Jr.

- Leonardo da Vinci

- Rosa Parks

- Jane Goodall

- Captain Paul Watson

- Aung San Suu Kyi

- Nelson Mandela

- Prof. Tom Regan

- Prof. Gary Francione

- Hypatia

- Albert Einstein

- Pelle Strindlund

- Waris Dirie

- Dr. Albert Schweitzer

- Paul McCartney

- Galileo Galilei

- Isaac Bashevis Singer

Ja det finns faktiskt fler smile.gif
silos
Jesus så klart!
batski
CITAT (silos @ 16-09-2011, 15:03) *
Jesus så klart!

smile.gif
*Stintan*
Inte någon av allmänheten känd person.
batski
CITAT (*Stintan* @ 16-09-2011, 15:10) *
Inte någon av allmänheten känd person.

Det behöver inte vara det smile.gif
batski
Jag är fortfarande nyfiken smile.gif
Cacki
Oj det finns ju så många som inspirerar en på det ena eller andra sättet. Men ska jag välja någon som jag verkligen kände personligen så säger jag MIN PAPPA som gav mej mina värderingar och som också levde som han lärde. Synd bara att jag inte förstod hur bra han egentligen var när han fortfarande gick omkring här på jorden...
batski
CITAT (Cacki @ 16-09-2011, 16:42) *
Oj det finns ju så många som inspirerar en på det ena eller andra sättet. Men ska jag välja någon som jag verkligen kände personligen så säger jag MIN PAPPA som gav mej mina värderingar och som också levde som han lärde. Synd bara att jag inte förstod hur bra han egentligen var när han fortfarande gick omkring här på jorden...

tummenupp.gif

Han visste säkert att du älksade honom iaf, men jag förstår hur du menar.
merlin68
Min farmor. En riktig "wild thing" hela livet tongue.gif Åkte motorcykel på 30-talet något som upplevdes som en skandal av många på den tiden giggle.gif Blev änka endast 31 år gammal och uppfostrade sina två söner ensam genom sitt arbete som sömmerska. När sönerna hade hade växt upp uppfyllde hon sin dröm och utvandrade till Kanada där hon jobbade som vildmarksguide i Ontario i många år smile.gif .
Hon bergsklättrade också men fick sluta med det nästan 80 år gammal när höfterna började krångla angry.gif Hon fortsatte dock att bergsvandra flera veckor om året och var aktiv ända till sin bortgång 1998. När hon låg på sjukhuset efter att ha smittats akut av en jobbig form av tuberkulos så ringde hon mig från sjukhuset samma eftermiddag hon dog för att säga hejdå wub.gif -cry-.gif Vi kom överens om att mötas igen och det är jag övertygad om att vi kommer att göra det en dag yes.gif

Hon var helt enkelt världsbäst och min stora idol!
batski
CITAT (merlin68 @ 16-09-2011, 19:16) *
Min farmor. En riktig "wild thing" hela livet tongue.gif Åkte motorcykel på 30-talet något som upplevdes som en skandal av många på den tiden giggle.gif Blev änka endast 31 år gammal och uppfostrade sina två söner ensam genom sitt arbete som sömmerska. När sönerna hade hade växt upp uppfyllde hon sin dröm och utvandrade till Kanada där hon jobbade som vildmarksguide i Ontario i många år smile.gif .
Hon bergsklättrade också men fick sluta med det nästan 80 år gammal när höfterna började krångla angry.gif Hon fortsatte dock att bergsvandra flera veckor om året och var aktiv ända till sin bortgång 1998. När hon låg på sjukhuset efter att ha smittats akut av en jobbig form av tuberkulos så ringde hon mig från sjukhuset samma eftermiddag hon dog för att säga hejdå wub.gif -cry-.gif Vi kom överens om att mötas igen och det är jag övertygad om att vi kommer att göra det en dag yes.gif

Wow! Jag förstår verkligen att hon är din idol! 000.gif

Beklagar din sorg och saknad! trostar.gif
*Stintan*

WOW... inte svårt att förstå att du inspirerats av en sådan farmor! rolleyes.gif
Meriona
Merlin, vilken underbar farmor! smile.gif
Måste också säga min pappa, som seglade ensam ett par månader per år ända till han blev 84 år. Och den rakaste och ärligaste och varmaste människa jag känt.

Annars är jag glad att Rosa Parks levt och ordnat upp den här världen lite. Fler som hon behövs!
batski
CITAT (Meriona @ 16-09-2011, 20:03) *
Merlin, vilken underbar farmor! smile.gif
Måste också säga min pappa, som seglade ensam ett par månader per år ända till han blev 84 år. Och den rakaste och ärligaste och varmaste människa jag känt.

Cool! 000.gif

CITAT (Meriona @ 16-09-2011, 20:03) *
Annars är jag glad att Rosa Parks levt och ordnat upp den här världen lite. Fler som hon behövs!

tummenupp.gif Oh yes yes.gif
Överbölingen
Visst finns det historiska personer som förhöjt min inställning till livets mening.
Men mest är det goda vänner och framför allt alla fina elever jag har haft förmånen att undervisa. Från böckernas värld så leder nog kejsar Marcus Aurelius. För mig har varje människa något att tillföra mig.
ninnisky
CITAT (Överbölingen @ 16-09-2011, 19:19) *
Visst finns det historiska personer som förhöjt min inställning till livets mening.
För mig har varje människa något att tillföra mig.

I det instämmer jag till fullo! tummenupp.gif
Aqvakul
Nelson Mandela.. för hans lugna humanism och avsaknad av hämndkänslor...
mamamaggan
Hasse & Tage . De skrev oss våra fördomar på näsan .
batski
CITAT (Aqvakul @ 17-09-2011, 01:03) *
Nelson Mandela.. för hans lugna humanism och avsaknad av hämndkänslor...

tummenupp.gif
Krolliljan
Jag inspreras av personer som utstrålar positiv energi.
Det kan vara personer jag ser på Tv eller träffar på jobbet eller bussen.
Alla som kan hjälpa mig att komma ihåg att försöka se möjligheter .
Carl

Ingen har nämnt mitt namn märkligt confused.gif
silos
CITAT (Krolliljan @ 17-09-2011, 08:12) *
Jag inspreras av personer som utstrålar positiv energi.
Det kan vara personer jag ser på Tv eller träffar på jobbet eller bussen.
Alla som kan hjälpa mig att komma ihåg att försöka se möjligheter .

Det gör jag med,när jag nu tänker efter.
silos
Jag kom på att jag blir mycket inspiredad av mina goa hundar! wub.gif
[attachment=64826:Simba_Molly_Hilda.png]
Biggan_

Vilken härlig farmor! wub.gif
Eva-Helene
Min pappa. För att han var rak, ärlig (innan demensen satte klorna i honom), aldrig såg ner på människor med handikapp - vad detta handikapp än bestod av och att han var en problemlösare och uppfinnare. Och att han ALDRIG klagade över sin värk, fastän den var mycket svår sista 20-nånting åren!

Min mamma. För att hon alltid ömmar om dom svaga, människor som djur och alltid kämpat mot sitt handikapp.

Mina föräldrar. För att dom trots deras krämpor och fattigdomen klarade av att hålla oss barn hela, rena och mätta!

Min ena syster. För att hon är en fantastisk storasyster!

Min man. För att han är den han är - och för att han står ut med mig...mer än vad jag klarar ibland wub.gif

Nelson Mandela.

Mahatma Gandhi.

Buddha.

Jesus.

Moses.

Sankta Helena

Varvara för att hon är en fantastisk smyckesdesigner som delar med sig av sina kunskaper.

Det finns många många fler som inspirerar mig...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon