Full version: Bakker
sparvuggla
Vad är eran erfarenheter av Bakker? Har dom någon kund kvar överhuvudtaget som finns här på Odla?
Själv har jag fått några order som varit OK, men nu det senaste var så dåligt att jag kan inte förstå att någon människa som är anställd där kan packa och skicka så dåliga och så gott som döda växter.

Deras kataloger och bilder på webben är fina, men tror ni dom stämmer med verkligheten.........

Men däremot kan jag rekommendera alla trädgårdsvänner Palmcentre:
http://www.palmcentre.co.uk/Default.aspx

Trots att dom skickar från England, är kvalitén på växterna mycket bra. Men portokostnaden naturligtvis högre. Och leveranstiden längre.
Ugglemormor
Ett par år sedan köpte jag av dem, men det var en snedköp, men fick pengarna tillbaka. Dock har jag köpt lite därifrån som jag har lyckats med, men det verkar vara som ett lotteri, dock brukar jag titta på deras saker, men letar liknande i andra firmor, så det blir i sista hand Bakker om man nu ändå vill, men inga större summor, endast något.
Allt blir inte dåligt därifrån som sagt var.... whistling.gif
sparvuggla
För att rätt ska vara rätt. Fick mejl från Bakker att jag får tillbaks pengarna.

Man kanske inte ska döma ut hela företaget bara för att en person klantar till det? Vet inte, men alla som beställer vill nog ha fräscha växter, man blir lessen om det kommer torra grenar.

Ugglemormor
-- helt rätt, så ska det funka! Det går inte alltid som man tänkt sig, men allt är inte skit för det.... tummenupp.gif
Peztis
Om du tittar på bildern i katalogen så ser du att de är VÄLDIGT PhotoShoppade, det är inte ens snyggt gjort!

Så nej, bilderna stämmer inte det minsta överens med verkligheten.

OK, jag har aldrig köpt ifrån Bakker men kommer heller aldrig att göra det - hur otroligt lockande det ens känns!

Det finns flera trådar här i forumet som behandlar Bakker o liknande företag och merparten är negativa. Tyvärr.
imjoh
Köpte ett lagerbladsträd för många år sedan av Bakker, på bilden frodigt och fint ca 50 cm högt, den krokiga pinnen i stort sett utan blad jag fick vet jag inte vad jag ska kalla, fick inget svar på reklamationen, blev sjuk i samma veva så jag orkade inte bråka.
Ugglemormor
Jo, jag är väl medveten om att det är inte så irl som i deras bilder och därför blir det inga större köp därifrån som jag skrev om tidigare.
Det finns flera seriösa internetshopp i vårt land och därifrån skickar jag efter det jag vill ha.... tummenupp.gif
jaj-51
Jag tillhör skaran som är besviken på Baker.

Det fins så många andra firmor på nätet.

TRADER
E-Bay både England och Tyskland.
djur7
Jag fick hemskickat reklam från dom på olika fina grejer så jag betällde. Efter 2 veckor fick jag brevsvar att de inte skickade varor till Åland men varför skickar de reklamblad hit då ????? man blir lite irriterad då ...
Ugglemormor
Det är ju irriterande! Varför gav de inte info om det då??? thumbdown.gif Dålig stil helt enkelt och man har inte alltid ens kunnig personal som svarar på frågorna, tyvärr. sleeping.gif sover de?
djur7
JA jag blev loite irriterad, hoppas att de ej skickar igen. När jag tänker efter så skickade de åt mig för ca 1,5 år sedan också och då rindge jag dom ang frakten och då sade de att ej skickar till Åland och ändå kom det igen nu man bara undrar......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon