Full version: lampa fr krukvxt
agnetalo
r det ngon som har tips p extraljus till krukvxterna under vintern? Vad skall man ha?
Anki p land
Jag anvnder skrivbordslampor som man kan skruva fast p hyllorna - lampor som har sm lysrr.
kerstin z5-6
ett vanligt gammaldags lysrr smtt eller stort 15 cm ver gr underverk.P 12-14 tim / dag
RB9310
Jag kr med 36w lysrr 06-22 och det vxer som ogrs.
KRT
Jag har enstaka vxter jag vill ge lite extraljus (str nd i sder), kan jag ta en vanlig lgenergilampa till det?
johanlotta
Absolut.
Allt extraljus r bra. Jag har odlat upp mnga vxter under lgenergilampor. Fungerar jttebra faktiskt. Sjlv brukar jag satsa p 20w och uppt.
Mvh
/Johan
flaxss
kallvita lgenergi r bra, kan vara svrt att hitta men finns. Annars kr jag numera p Sylvania aquastar.
zaxxon
Lysrr (Kallvita 6st) och jag har nyliggen kpt tv kallvita ledlampor. Fr se hur bra dom r.

tepa
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-09-2011, 19:32) *
ett vanligt gammaldags lysrr smtt eller stort 15 cm ver gr underverk.P 12-14 tim / dag

Hej

Jag kr ocks lgenergilampor i fnstren. Alla utom ett, dr jag har Novemberkaktusar, fr tillfllet r dom utomhus, men dom ska snart in. Dom ska vl inte ha extra ljus nu.

Kerstin, har du lampa p hela dagen?

Hlsn Tepa
addo
Akvarielysrr fr akvarievxter (med en bra reflektor) r nog bst, men min favorit r nd Kjell och Companys "studiolampa fr digitalfoto" [Belysning / Lgenergilampor / 63897] (gr ej att lnka). Den drar 23W och har inbyggd reflektor.
Sainty
CITAT (addo @ 19-09-2011, 16:33) *
Akvarielysrr fr akvarievxter (med en bra reflektor) r nog bst, men min favorit r nd Kjell och Companys "studiolampa fr digitalfoto" [Belysning / Lgenergilampor / 63897] (gr ej att lnka). Den drar 23W och har inbyggd reflektor.

http://www.kjell.com/?item=63897&path=45000000,77000000
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon