Full version: Bits spindlar?
Pius
Min katt skulle äta upp en jättespindel som han hittade i växthuset men hoppade baklänges efter att ha satt tänderna i den.

Så jag fick för mig att spindeln bet honom i munnen. Senare blev han lite dålig och la sig att sova med varma öron, katten alltså, inte spindeln, den verkade ha blivit av med ett ben. flirting.gif

Efter två timmar var kisse som vanligt.

Så nu undrar jag om spindlar kan bitas?

Pius
malcolm
Ja
Gossen Ruda
Huruvida de kan bitas är en definitionsfråga. Alla spindlar har giftkäkar men de bits egentligen inte, giftkäkarna ser mer ut som ett par fristående huggtänder.
zaaritha
Lockespindlar kan bitas--vet det eftersom
jag fått några kännbara bett!
Gossen Ruda
CITAT (zaaritha @ 17-09-2011, 21:49) *
Lockespindlar kan bitas--vet det eftersom
jag fått några kännbara bett!

Jag får gratulera till upplevelsen. Du är vad jag vet den enda som har lyckats med den bedriften. Efter att ha beskådat käkarnas storlek på vanliga lockespindlar i stereoluppen inser jag att du har extremt tunn hud.
Christa
CITAT (Gossen Ruda @ 17-09-2011, 20:34) *
Huruvida de kan bitas är en definitionsfråga. Alla spindlar har giftkäkar men de bits egentligen inte, giftkäkarna ser mer ut som ett par fristående huggtänder.

Kan kattens reakton ha berott på giftet?
Gossen Ruda
CITAT (Christa @ 18-09-2011, 20:12) *
Kan kattens reakton ha berott på giftet?

Kanske, jag har dålig kunskap om spindelgift. Vissa kan dock även ge människor lätt allmänpåverkan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon