lotlin
jag har nu i somras införskaffat några montbretia.
hur gör ni med dom över vintern? vissa får dom att överleva i jorden och vissa verkat ta upp dom.
när i så fall?
jag bor i zon 2. dom växer i ett hyfsat skyddat läge i trädgården.

tacksam för råd och tips!

lotta
Eva i Skåne
Mina överlevde inte i marken i zon 2. Jag gissar att det kan variera hur skyddat dom står och hur snörik vintern är. Detta var några år sedan och ingen av de senaste snörika.
Krolliljan
Jag har inget ställe och förvara uppgrävda lökar på så första året grävde jag upp lökarna och satte dem i en kruka som jag ställde intill väggen över vintern och det fungerade.
Sen har jag låtit dem stå kvar i jorden och det fungerar också bra här i zon 1 förstås.
varghem
Jag lät mina vara kvar i jorden mest av lathet. Fick lökarna så billigt så jag kunde lika gärna köpa nya tyckte jag. Blev jätteförvånad när dom kom upp till våren och nu har dom blommat så fint.
Bor zon 2
solbrud
hej, ,mina överlevde flera år i zon 3 i hyfsat skyddat läge. men efter denna kalla vinter dog de. Är du rädd om dem gräv upp dem för säkerhets skull.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon