silos
Dagens hundpromenad hade kunnat sluta illa!Jag föll in en liten backe och hamnade med näsan i buskarna,samtidigt som jag slog mig illa på en sten.Min vänstra höft gör ordentligt ont nu.Tur är att jag inte bröt några ben eller att glasögonen hade gått sönder.
Hundarna hade väldigt bråttom att komma och kolla vad jag höll på med,de trodde nog att jag lekte med dem.
När jag berättade för sonen om det hela tyckte han att jag skulle ha en hjälm på huvudet,knä och arnbåge skydd efter som jag trillar omkull titt som tätt.
Lägger till en liten bildberättelse från våran promenad:
http://kyllikki--kyllikki.blogspot.com/201...a-promenad.html
andersen
Ja det gäller att gå försiktigt.

Gillade din bildberättelse. tummenupp.gif
*Stintan*
Har du inte rullator Silos?
xlxl67
Vilken härlig bildberättelse! Hoppas du mår bättre nu!
merlin68
Hoppas höften blir bättre snart Silos och tur att du inte slog dig ännu värre kram1.gif . Gillar dina söta hundar, den svart-vita vad är det för blandning wub.gif
silos
CITAT (andersen @ 18-09-2011, 14:19) *
Ja det gäller att gå försiktigt.

Gillade din bildberättelse. tummenupp.gif

Jag borde alltd se mig för när jag är ute eftersom jag har något dålig balans numera...

Tack!

CITAT (*Stintan* @ 18-09-2011, 14:24) *
Har du inte rullator Silos?

Det har jag men hundarna är tyvärr rädda för den.

CITAT (xlxl67 @ 18-09-2011, 15:30) *
Vilken härlig bildberättelse! Hoppas du mår bättre nu!

Tack!

Nu värker det bara.

CITAT (merlin68 @ 18-09-2011, 15:52) *
Hoppas höften blir bättre snart Silos och tur att du inte slog dig ännu värre kram1.gif . Gillar dina söta hundar, den svart-vita vad är det för blandning wub.gif

Det blir det,det värsta är att jag har ont redan inna just i den höften.Jag är verkligen tacksam för att jag inte bröt någonting!

Molly är en blandis mellan Pappillon-Japansk Spets.
Myosotis
CITAT (silos @ 18-09-2011, 16:46) *
Det har jag men hundarna är tyvärr rädda för den.

Borde det inte gå att lära dem att den är ofarlig med godis t.ex.? Hade ju varit bra om du kunde använda den, tur att du inte slog dig ännu värre! trostar.gif
silos
CITAT (Myosotis @ 18-09-2011, 19:16) *
Borde det inte gå att lära dem att den är ofarlig med godis t.ex.? Hade ju varit bra om du kunde använda den, tur att du inte slog dig ännu värre! trostar.gif

Oj,det har jag inte tänkt på,men det skall jag absolut göra!
Min son vill att jag skall ha trosor som har skydd mot lårbenhalsen,men dessa kostar nästan 1000 kronor.Han sa att det spelar ingen roll sådana måste du ha mamma!
*Stintan*
Såklart att du kan lära hundarna gå bredvid rullatorn.
Christa
Dålig balans hos äldre går oftast att förbättra radikalt genom träning.

Vilken hjälp man kan få är säkert olika på olika orter men vårdcentralen borde känna till vart man kan vända sig.

Om du söker på nätet på balans äldre och träning så kommer du att hitta massor.
silos
CITAT (Christa @ 19-09-2011, 08:18) *

Vilken hjälp man kan få är säkert olika på olika orter men vårdcentralen borde känna till vart man kan vända sig.

Om du söker på nätet på balans äldre och träning så kommer du att hitta massor.

Det skall jag göra.Tack för tipset.
batski
Oj vad läskigt! fear.gif Hoppas du har mindre ont nu!

Fin bildberättelse smile.gif
Myosotis
CITAT (Christa @ 19-09-2011, 08:18) *

Ja just det, det har jag hört. Man kan t.ex. stå på ett ben medan man borstar tänderna, lättare att komma ihåg och göra det till en vana för tänderna ska ju ändå borstas. (Jag kanske borde testa själv, jag kan knappt ta på mig skorna utan att välta...)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon