silos
Den frågan ställer jag till mig dagligen och jag kan även svara på min fråga!
Det är jag och andra människor är orsaken till att Moder Jorden gråter mer och mer för varje dag..
Men mänskligheten är både döv och blind!
Vi förstör själva våran fantastiska planet! crying.gif
I den här filmklippen sjunger ett barn så vackert:
http://www.youtube.com/watch?v=xdqlPrcFu7Q...layer_embedded#!
[attachment=64860:mother_eart.png]
Vi måste öppna våra ögon och öron annars blir det ingenting kvar för våra efterkommande!
[attachment=64861:big_mama.png]

Earth Mother Crying
Hear Me, My Children
Have I not provided for you?
Have you not built homes from my materials?
Have you not ate fully of the garden of delights I have provided for you?
In all things I have taken care of you:
the air you breathe,
the water you drink,
the earth you stand upon…all is me!

For sometime now, I have been sending warnings to you.
You’re dishonoring will not continue!
You shall not kill me! It will not be allowed!
If it is a test of wills that you desire, then so be it.
But you will find your will is nothing to me.
I shall shake you as fleas off a dog’s back if I must.
Turn NOW from your wanton ways.

Turn NOW from you’re heathen gods of More and More:
For how much you have is never enough for you…
My pain is turned against thee for I am as a woman in travail,
I give birth to a new life,… a new earth.
My face shall change before you!

You will not prevail
If you continue in your path of greed and destruction.
I HAVE SPOKEN!!!!!
TERRA
Mother Earth

Trött Moder Jord gråter
. Insändare
. Dagligen skriver och pratar vi om luftföroreningar och klimatförändringar. Men vi pratar aldrig om hur vi misshandlar vår jord. Vi har årtionde efter årtionde pumpat upp olja och gas, men nu har Moder Jord blivit trött.
. Hon skakar både här och där, med jordbävningar och översvämningar som följd. Detta verkar vara en ”helig ko” för vetenskapen att prata om.
Ni åker till andra planeter, medan vårt liv på jorden förstörs. Tänk efter före.
ANJA JOHANSSON

http://www.gita.ma/blog/plugin/tarar-2/

http://www.hfskola.com/rymden/maoriernas_s...C3%A4ttelse.htm

http://www.sourze.se/Jorden_allas_v%C3%A5r...er_10582111.asp

http://www.fredriksdal.se/program/arets-te...rianna-agetorp/
abbbe
Nerspammat forum snart.
*Stintan*
CITAT (abbbe @ 18-09-2011, 19:17) *
Nerspammat forum snart.

Det är ju bara 9 Silos-trådar synliga på sidan ännu giggle.gif
malarmaster
är moder jord en levande varelse som kan gråta? knappast,jorden är en planet bland miljarder varav många troligtvis också innehåller liv i olika utvecklingsstadier.
att sedan vi människor har blivit för många o dessutom misshushållar våra resurser bryr sig knappast planeten om,se jordens historia så kommer du nog att inse att även människans tid är begränsad på jorden,nytt liv kommer att utvecklas anpassad till de nya förutsättningarna,så har det alltid varit.otaliga arter har uppkommit o försvunnet under de många hundra miljoner år som liv funnits på jorden.
men skall människan överleva som art bör vi skärpa oss o drastiskt ändra vår livsföring.
kommer detta att ske? knappast,alla vill ha mer så det är bara att följa med mot vårt sammanbrott när vi inte kan försörja oss med mat o materiella ting,skulle tro att de följande 100 åren kommer att bli en brytpunkt då förödande krig o massiv miljöförstöring drastiskt minskar jordens folkmängd.
men planeten kommer att bestå länge än,vilka som bebor den är en annan sak. Ulf
Cacki
CITAT (malarmaster @ 18-09-2011, 19:29) *
är moder jord en levande varelse som kan gråta? knappast,jorden är en planet bland miljarder varav många troligtvis också innehåller liv i olika utvecklingsstadier.
att sedan vi människor har blivit för många o dessutom misshushållar våra resurser bryr sig knappast planeten om,se jordens historia så kommer du nog att inse att även människans tid är begränsad på jorden,nytt liv kommer att utvecklas anpassad till de nya förutsättningarna,så har det alltid varit.otaliga arter har uppkommit o försvunnet under de många hundra miljoner år som liv funnits på jorden.
men skall människan överleva som art bör vi skärpa oss o drastiskt ändra vår livsföring.
kommer detta att ske? knappast,alla vill ha mer så det är bara att följa med mot vårt sammanbrott när vi inte kan försörja oss med mat o materiella ting,skulle tro att de följande 100 åren kommer att bli en brytpunkt då förödande krig o massiv miljöförstöring drastiskt minskar jordens folkmängd.

tummenupp.gif När "sammanbrottet" väl inträffar vågar jag dock inte spekulera om.
Gita
Då tar vi tagelskjortan på, då tar vi tagelsjkjortan på----------
Att man vill synda då och då det kan väl var och en förstå....................då är det skönt att gå med tagelskjortan på
Gita
silos
CITAT (malarmaster @ 18-09-2011, 19:29) *

Att moder jorden gråter är ju så att säga poetiskt beskrivet om jordens hälsa idag.
Annars har du rätt i mångt och mycket!
silos
[attachment=64920:mama.png]
silos
http://www.youtube.com/watch?v=JO5-hM6xKt4...feature=related

Denna filmklipp har en djupare innebörd för mig!
*Stintan*
wacko.gif
silos
CITAT (silos @ 19-09-2011, 17:48) *

http://www.youtube.com/watch?v=-m4tALfqyME...feature=related

Båda filmklipp tillsammans har en djupare innebörd för mig!
malarmaster
???????? marschmusik ????? Ulf
silos
http://www.youtube.com/watch?v=l2zk56DDjGc

Fotrsättning pm den djupare innebörden för mig!
Cacki
Silos!
Ska du inte ta och lugna ner dej lite nu? Du skulle kanske må bra av att ta en liten paus från Odla ett tag, så ses vi sedan när du kommer mer i balans igen.
silos
http://www.youtube.com/watch?v=uaEKLIfBXpE

Även denna filmklipp har en djupare innebörd för mig!
silos
CITAT (Cacki @ 19-09-2011, 18:36) *
Silos!
Ska du inte ta och lugna ner dej lite nu? Du skulle kanske må bra av att ta en liten paus från Odla ett tag, så ses vi sedan när du kommer mer i balans igen.

Jag är ju lugn,men behöver lite uppmärksamhet! smiley_small_hug.gif
sqrulan
Lite??? giggle.gif
Cacki
CITAT (silos @ 19-09-2011, 18:57) *

Tramsmaja! flirting.gif

Hur mycket man än blundar går det inte att undgå dej ändå! crazy.gif
silos
CITAT (Cacki @ 19-09-2011, 19:09) *
Tramsmaja! flirting.gif

Hur mycket man än blundar går det inte att undgå dej ändå! crazy.gif

Det är ju så att Deppian kom på besök och nu är det bara att vänta på Manian! crazy.gif

CITAT (sqrulan @ 19-09-2011, 19:06) *
Lite??? giggle.gif

Nä MYCKET!!!!
*Stintan*
CITAT (silos @ 19-09-2011, 18:57) *

Jag tycker att du borde säga det till dina barn istället för att spamma ner forumet med dumheter.
malarmaster
varför överhuvudtaget kommentera silos trådar,jag har varit inne på de nu aktuella o min diagnos är klar.
sorry,silos jag kommer i fortsättningen inte att läsa dina trådar,jag förstår inte meningen med dem,du lyssnar uppenbarligen inte på de som försöker ge dig svar utan kommer bara med nya konstigheter som svar på kommentarerna.var tog jesus vägen? en religiös toka kan man ju stå ut med men dagens med nazistmusik,ryska militärmarscher m.m .för mig ett stort ? trots allt lev väl. Ulf
Elisabeth-Västkustkolonisten
hon spårar ju alltid ur och nu är det dags igen
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-09-2011, 20:14) *
hon spårar ju alltid ur och nu är det dags igen

Absolut sant!
silos
CITAT (malarmaster @ 19-09-2011, 19:33) *
varför överhuvudtaget kommentera silos trådar,jag har varit inne på de nu aktuella o min diagnos är klar.
sorry,silos jag kommer i fortsättningen inte att läsa dina trådar,jag förstår inte meningen med dem,du lyssnar uppenbarligen inte på de som försöker ge dig svar utan kommer bara med nya konstigheter som svar på kommentarerna.var tog jesus vägen? en religiös toka kan man ju stå ut med men dagens med nazistmusik,ryska militärmarscher m.m .för mig ett stort ? trots allt lev väl. Ulf

Jag förstår dig!
Alla filmklipp har en djupare innebörd för mig!
Jesus finns kvar och det är verkligen underbart att Han stå ut med mig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon