octachoron
18-09-2011, 20:55
Någon som vet när Odla skickar sina vårblommande lökar?
Förra gången jag beställde av dem så kom de i början av september och nu börjar jag bli otålig.
Jag bor i Norrland så det är inte så lång tid kvar att plantera de känsligare sorterna.
mamamaggan
18-09-2011, 22:21
Har också frågat i en egen tråd. Då hade en del i min trakt redan fått sina lökar . Har ännu inte sett till några och hos dig borde de väl ha dykt upp.
Verkar ju inte vara slut iaf , får ständigt nya erbjudanden om att handla .
octachoron
22-09-2011, 11:17
Och nu kom lökarna.
Det verkar ha varit problem med leverantörer som orsakat förseningen fick jag veta.
mamamaggan
22-09-2011, 19:53
Har också fått mina i dag . Skönt , då hinner jag få ner dem innan vi ska åka bort nästa vecka.
Katarina Odla.nu
23-09-2011, 10:06
Hej!
Så klart att man vill ha sina lökar snabbt och Odla brukar verkligen vara på hugget. Men det har varit lite bökigt med leveranserna i år. Jag vet att mina kollegor jobbar hårt för att få ut lökarna snabbt nu!
Skönt att höra att de börjar landa hos er!
Trevlig helg!
önskar Katarina på redaktionen
mamamaggan
23-09-2011, 11:02
Bra att du är här och snakcar med oss Katarina. Nu vet vi varför lökarna kom lite sent .
Det är fortfarande ganska varmt så det blir inga problem att få ner dem.
Någon mer som beställt kejsarkrona ? Luktar i hela bilen !
Irene i Enskede
23-09-2011, 18:02
Jag väntar också otåligt på lökarna! Det är dags att sätta dem nu!
Katarina Odla.nu
26-09-2011, 11:07
Hej igen!
Idag på morgonen har jag kontrollerat med Bengt Håkansson, som bland annat är ansvarig för Odlas utskick. Han meddelar att de, efter diverse problem med leveranser, nu äntligen kan få ut alla lökar. De börjar från norr och går söderut men i slutet av veckan ska alla lökar vara iväg!
Tack för att ni visar tålamod!
Hälsningar Katarina på redaktionen
Krolliljan
29-09-2011, 22:11
Ja nu är de här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.