Full version: Skogspojken i Berlin
merlin68
Läste om den 17-årige s k skogspojken i Berlin som säger att han bott i skogen med sin far i 5 år. Talar endast engelska och några fraser på tyska. Ingen vet vart han kommer ifrån. Men om han var 12 år när han flyttade till skogen måste han ju ha vetat vilket land han kommer ifrån om han inte är utvecklingstört eller??? Han säger att pappan dött och att han grävt ner honom i skogen men vet inte var någonstans. Låter förskräckligt fear.gif

Sanning eller bluff? Döm själva:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13635314.ab
Aqvakul
Låter mer än skumt...
*Stintan*
Låter som en bluff!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Och han var välnärd och ren, t.o.m. under naglarna var han alldeles ren. Det är bara bluff
batski
Jag är skeptisk.
ninnisky
Sådana här historier uppträder väl med jämna mellanrum! ? De flesta visar sig senare vara bluff. Så det tror jag är bluff även här !
Huggorm
Om han nu pratade engelska, så borde det ju gå att utlösa nationalitet ur vilken accent eller dialekt han har? Kanske till och med vilken del av landet han ursprungligen kommer ifrån.

Eller också pratar han engelska med kraftig brytning, och har exempelvis vitryska som egentligt modersmål rolleyes.gif
*Stintan*
Hur kunde han veta att han skulle gå till just det socialkontoret?
Gossen Ruda
Luktar bluff lång väg. Det går inte att leva i naturen på det sättet. Inte utan att stjäla mat.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 19-09-2011, 18:49) *
Luktar bluff lång väg. Det går inte att leva i naturen på det sättet. Inte utan att stjäla mat.

Klart det går, men lätt är det inte
andersen
CITAT (Huggorm @ 19-09-2011, 19:12) *
Klart det går, men lätt är det inte

Jag tror åxå att det är en bluff,undrar hur skogen nära Berlin ser ut? har svårt att tänka mej att man kan leva i den i åratal.
Huggorm
CITAT (andersen @ 19-09-2011, 19:16) *
Jag tror åxå att det är en bluff,undrar hur skogen nära Berlin ser ut? har svårt att tänka mej att man kan leva i den i åratal.

Jag gissar att skogen där ser ut ungefär som i Skåne. Det är ju forna östtyskland, så där finns säkert en och annan övergiven bondgård med odlingsmark tillgänglig. Gott om vildsvin, rådjur och annat ätbart.
Red Top
CITAT (andersen @ 19-09-2011, 19:16) *

Han levde inte i skogen nära Berlin. Han levde någonstans i en skog, om jag läste rätt.
andersen
CITAT (Red Top @ 19-09-2011, 19:23) *
Han levde inte i skogen nära Berlin. Han levde någonstans i en skog, om jag läste rätt.

Ja du har rätt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon