Full version: FÖRLÅT
silos
Förlåt för alla mina tokigheter.Från och med nu skall jag hålla mig härifrån,det vill säga:jag kommer inte att skriva några galenskaper:JAG LOVAR DET!
[attachment=64922:tanta.png]
Aqvakul
Lite galenskaper hoppas vi att det blir, men kanske inte i alltför stora doser! Om du försöker koncentrera dig på en tråd i taget så blir det säkert bra...
kompiskram.gif smiley_small_hug.gif
silos
Jag är riktigt glad att människor från odla.nu besöker min blog! smiley_small_hug.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (silos @ 20-09-2011, 07:27) *
Förlåt för alla mina tokigheter.Från och med nu skall jag hålla mig härifrån,det vill säga:jag kommer inte att skriva några galenskaper:JAG LOVAR DET!
[attachment=64922:tanta.png]

Men kom ihåg nu också vad du lovar......
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-09-2011, 15:55) *
Men kom ihåg nu också vad du lovar......

Det skall jag!Det är ju inte roligt att medlemmar blir sura på mig och sedan vill inte läsa mina trådar! crying.gif
silos
Förintelse-befrielse
ta min röst,men lämna kvar sången
ta mina ögon men lämna kvar mina visioner
täpp till mina öron men lämna kvar näktergalens sång
klipp bort min tunga men lämna kvar smaken av livet
hugg av mina händer men lämna kvar mina minnen av beröring
såga bort mina fötter men lämna kvar avtryck från sandstränder
slit i små bitar min torso men lämna kvar minnet av att bära
ett barn inuti livmodern
hugg bort min skalle men lämna kvar mina tankar om allt och inget
du tror att du kan hindra mig genom att döda mig
du hjälper mig-till befrielse genom förintelse
[attachment=64958:KSK.png]
silos
Äntligen har jag förstått att småprat är ingenting för mig.Jag vill ju inte diskutera saker och ting utan vill köra min egen race så att säga.Så det är verkligen bättre för mig att jag skriver på mina blog!
Så nu slipper ni mig och mina tokerier!
Ha det bra allihoppa! smiley_small_hug.gif och ni skall veta att jag har lärt mig MYCKET medans jag har varit här! thanks.gif

Och de som vill fortsätta veta vad jag håller på med kan ju läsa på mina bloggar och ni är hjärtligt välkomna.MEN det blir inga tokerier och har aldrig varit det för den delen.
silos
Så där,nu har jag kollat hur det är inne på småprat och ingen förlåtelse för den intensiva spontana irriterande mig! crying.gif
smiley_small_hug.gif

P.S Mina kära hundar är mycket mycket bättre på att förlåta än medmänniskorna! wub.gif
malcolm
Det finns en gräns för hur länge folk orkar ge uppmärksamhet till en och samma person som skriker efter gehör hela tiden och vill ha fokus på sin egen person i tråd efter tråd.
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 22-09-2011, 09:42) *
Det finns en gräns för hur länge folk orkar ge uppmärksamhet till en och samma person som skriker efter gehör hela tiden och vill ha fokus på sin egen person i tråd efter tråd.

tummenupp.gif
silos
CITAT (malcolm @ 22-09-2011, 09:42) *

Tack malcolm för ditt svar!
Där är jag väldigt annorlunda vad det gäller att se mina medmänniskor,men samtidigt förstår jag dig mer än väl!
Och jag tycker att även då medlemmar har tröttnat på mig så är det ingen ursäkt att dumförklara mig!
Det lustiga är att SÅDANT beteende ursäktas och accepteras av somliga härinne på småprat!

Och en annan lustig sak är att mina trådar har MÅNGA besökare under tiden som jag har varit här,så helt och hållet tycker inte medlemmar illa om mina skriverier...om min önskan om uppmärksamhet!

Det är bra att du och andra klarar av att hålla er i ledet av "medelsvensson"det kan inte jag och dessutom är jag ju finska och inte ens där är jag en lagom människa.... yahoo.gif

Ha det bra alla vänner härinne,många av er saknar jag mycket! smiley_small_hug.gif
[attachment=64976:ho_hooo.png]
LÄR DIG LIVETS STÖRSTA GÅTA ÄLSKA GLÖMMA OCH FÖRLÅTA
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 20-09-2011, 08:05) *
Lite galenskaper hoppas vi att det blir, men kanske inte i alltför stora doser! Om du försöker koncentrera dig på en tråd i taget så blir det säkert bra...
kompiskram.gif smiley_small_hug.gif

Är det något du kan ta till dig, Kyllikki? kompiskram.gif
silos
CITAT (Aqvakul @ 22-09-2011, 16:04) *
Är det något du kan ta till dig, Kyllikki? kompiskram.gif

Tycker du att jag inte har gjort det nu?
Denna tråd startade jag för att be om förlåt!Men tyvärr så tror jag inte jag blir förlåten här. crying.gif Själv kan jag förlåta människor hur många gånger som helst,eftersom varje gång är ny och det förrgågna är förbi,men här skrivs det titt som tätt om mina tid här. crying.gif
silos
[attachment=65000:Kvinan.jpg]
Här är jag på väg till nya fantastiska äventyr men jag är inte stel som kvinnan i bilden,utan i högsta grad levande och glad! smiley_small_hug.gif yaay.gif biggrin.gif smiley_small_hug.gif
Jag har kommit på att livet är faktiskt lika härligt oavsätt om småpratare ser mig eller svarar på mina många trådar.
Detta gör att jag kan fortsätta att glädja er! smiley_small_hug.gif Så jag önskar er alla en härlig veckoslut! biggrin.gif
silos
Nu är det dags att fredags handla!Jag tycker att det är alltid lika roligt att handla mat och jag tackar Gud att jag har pengar att handla för!
silos
HEJ OCH HO wub.gif yaay.gif rose.gif
Denna tråd skall bli min egen evighets tråd...så länge som hängslerna håller eller så länge som Jaakko dansar! biggrin.gif Och för närvarande håller hängslerna och Jaakko dansar tango! bravo.gif

Det var meningen att jag skulle till skogen med mina vovsingar,men tyvärr sa ryggen min ifrån efter turen till stan sad.gif Sonen har dock lovat att göra det istället!Han är mycket snäll min son! wub.gif
silos
BIPOLÄR ELLER EGENTIGEN INTE,MEN EN ANNORLUNDA MÄNNISKA,EN KONSTNÄRS SJÄL...

Jag har starkt börjat tvivla på att jag skulle vara bipolär!!!!
Jag menar,visst skriver jag en massa och det har jag ALLTID gjort!
Jag studerar en hel del...
Jag älskar att vara i naturen med mina hundar.
Jag tror på Gud!
Jag läser en massa på internett.....
Jag håller på att skapa mina olika konstverk...
Jag är så gott som ALLTID glad,tacksam,lycklig,mycket tillfreds med mitt liv.

Men jag åker inte på dyrbara resor,eller köper upp mina pengar för att sedan inte kunna betala min hyra!Betalningen av hyran och pengar till maten och hundarna kommer ALLTID FÖRST!!!Sedan om det blir över pengar kan jag köpa garn eller tygbitar från till.ex.från Röda Korset.
Till mig själv köper jag överhuvudtaget inga kläder,dessutom får jag alla mina kläder från mina tre vänner.

Lite deppig är jag en gång i månaden,då sover jag och deppigheten är borta!
Jag sover gott nätterna genom utan några sömntabletter eller sobril.Har dock sobril hemma ifall jag mot förmodan behöva nån gång och detta händer väldig väldigt sällan!!!

Så inte liknar jag en människa som är bipolär!!!
På sjukhuset har jag varit ENDAST EN GÅNG i mars-april 2006 efter vidriga påhopp på en annan forum.De tyckte att jag skrev för mycket strunt,för många trådar och för mycket om mina dockor!
Och visst förstår jag det,men jag förstår INTE elakheterna!!!Själv har jag ingen som helst behov av att vara elak mot dem som var riktigt elaka mot mig under den perioden 2006!!!

Idag läste jag om att antideppressiva mediciner kan göra att människor blir hypomaniska,HEMSKT!!!

Något som jag inte förstår:får inte en människa vara riktigt glad och lycklig i våran stressade värld?
Lite tankar från tantan som är GLAAAD och LYYYCKLIG!!!!!!!
[attachment=65008:Circus.png]
Jubbe063
Så bra att du är glad och lycklig Silos. Vore ju hemskt om det vore tvärtom.
Myosotis
Jag trodde du hade fått en diagnos? Det är klart att du får vara glad, det är mer det att man blir orolig för dig när du emellanåt verkar må väldigt dåligt. Äter du medicin ska du nog fortsätta ta den, eller om du inte mår bra av den fråga en läkare hur du ska göra.
silos
CITAT (Myosotis @ 23-09-2011, 12:18) *
Jag trodde du hade fått en diagnos? Det är klart att du får vara glad, det är mer det att man blir orolig för dig när du emellanåt verkar må väldigt dåligt. Äter du medicin ska du nog fortsätta ta den, eller om du inte mår bra av den fråga en läkare hur du ska göra.

Diagnosen fick jag efter att läkaren hade pratat med mig så där fen minuter,alltså ingen som helst undersökning!
Du är snäll som bryr dig!
Det är sällan numera som jag mår dåligt,som jag skrev är jag en gång i månaden lite deppig och ledsen och detta kommer när jag skulle haft mens.Så jag tänker att dt har varit mycket hormonellt mitt mående,eftersom jag hade ordentiga PMS besvär.
Medicin äter jag och kommer att fortsätta med.

Saken är den att jag blir hemskt arg och irriterad då jag inte äter medicin.Bäst mår jag då jag håller på med min konst och lämna religionen och allt som jag läst om sådantDet får räcka att jag tror på Gud då är jag faktiskt okej!

Att jag skrivit så många inlägg om speciella saker och tagit med filmklipp är att jag är intresserad om det som är "andligt" och det har jag alltid varit!
KatteLatte
Vet du, silos jag tycker den här tråden inte borde behöva heta "Förlåt" utan "silos alldeles egen tråd". Skriv om vad du vill på den här och så har vi dig kvar i de andra trådarna om de grejorna som dom trådarna handlar om. För du verkar vara en ibland litet märklig men ändå väldigt trevlig prick. smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (KatteLatte @ 23-09-2011, 13:28) *
Vet du, silos jag tycker den här tråden inte borde behöva heta "Förlåt" utan "silos alldeles egen tråd". Skriv om vad du vill på den här och så har vi dig kvar i de andra trådarna om de grejorna som dom trådarna handlar om. För du verkar vara en ibland litet märklig men ändå väldigt trevlig prick. smiley_small_hug.gif

Tack! smiley_small_hug.gif
Jag tänkte det men vågade faktiskt inte starta en tråd efter alla mina trådar under det senaste tiden!
Rihane
Var lite tolerant mot oss här, vi är inte mer än människor och du kräver ibland kanske mer uppmärksamhet än vi orkar med alla gånger och ibland finns inte alltid avlösare att tillgå när dom ordinarie tappat sugen.
Fast jag kollade igår och då var bara den här med som tåt i listan som nya inlägg. Dom verkliga spammingproffsen kan ju kläcka ur sig mängder av inlägg och du är ju inte ens i närheten.

Du har väl en familj vad jag förstått som håller kontakt med dig, som känner till hur du mår och så. Uttryckte en oro en gång för att du kanske hade flippat ut, men när jag gjorde det tänkte jag inte på din familj och att du förmodligen har bättre koll än många andra. Det är ibland läskigt att se någon som du om man inte är säker på att allt är okej.

Ber om ursäkt om du känner att jag har dumförklarat dig. Dig har jag bedömt uteslutande efter att jag tror på dig när du säger att du inte hyser agg mot någon för det som hände innan du åkte in på sjukhus. Du skrev det förra året och jag trodde på dig, tycker den egenskapen hos dig tyder på inre styrka.
silos
CITAT (Rihane @ 23-09-2011, 14:30) *
Var lite tolerant mot oss här, vi är inte mer än människor och du kräver ibland kanske mer uppmärksamhet än vi orkar med alla gånger och ibland finns inte alltid avlösare att tillgå när dom ordinarie tappat sugen.
Fast jag kollade igår och då var bara den här med som tåt i listan som nya inlägg. Dom verkliga spammingproffsen kan ju kläcka ur sig mängder av inlägg och du är ju inte ens i närheten.

Du har väl en familj vad jag förstått som håller kontakt med dig, som känner till hur du mår och så. Uttryckte en oro en gång för att du kanske hade flippat ut, men när jag gjorde det tänkte jag inte på din familj och att du förmodligen har bättre koll än många andra. Det är ibland läskigt att se någon som du om man inte är säker på att allt är okej.

Ber om ursäkt om du känner att jag har dumförklarat dig. Dig har jag bedömt uteslutande efter att jag tror på dig när du säger att du inte hyser agg mot någon för det som hände innan du åkte in på sjukhus. Du skrev det förra året och jag trodde på dig, tycker den egenskapen hos dig tyder på inre styrka.

Jag är tolerant och jag förstår att medlemmar kan bli trötta på mina många trådar!
Jag har fyra fantastiska vuxna barn och vi har kontakt dagligen och så har jag tre ljuvliga barnbarn.
Mina barn känner mig mycket väl och de har ingen anledning att känna oro för mig eftersom mitt liv lunka på som vanligt:hundar,ungar,konst,internett,men grannar eller andra vuxna har jag ingen lust att umgås med.Här är de vuxna som jag vill "prata" med och de räcker mer än väl!Jag är på det viset lite av en "eremit och de är endast mina barn med familjer som är välkomna till min lilla lya!

Jag tror inte att du har dumförklarat mig!

Och jag hyser ingen som helst agg mot en enda här,varför skulle jag göra det!?!Jag gillar er allihoppa oavsätt hur ni är här på Odla.nu.

Jag förståratt det kan vara läskigt med en människa som jag,eftersom jag inte passa i de "normala"facken i samhället....
Men det viktigast är ändå att jag själv trivs med mitt liv med sina upp och ner stunder och att jag inte skadar mina medmänniskor!

Det är lite roligt att se att det ofta är anonyma medlemmar som läser i mina trådar! biggrin.gif
silos
Så där,jag har inte längre skrivit några tokigheter! biggrin.gif
Ugglemormor
Känner med dig, silos,
Det är inte lätt att vara alla till lags och veta vad som missuppfattas eller att man blir förföljd av struntsaker som någon inte vill se...... tummenupp.gif
Vore enklare att inte bry sig om det som inte faller någon på läppen än att börja dra i det...... jag vet att det finns också känsliga människor som inte kan låta bli att bli ledsna av sånt ...... smiley_small_hug.gif det vet vi båda om, men även vi får finnas till i den mån vi själva vill ....... kompiskram.gif
silos
CITAT (silos @ 23-09-2011, 11:05) *
HEJ OCH HO wub.gif yaay.gif rose.gif
Denna tråd skall bli min egen evighets tråd...så länge som hängslerna håller eller så länge som Jaakko dansar! biggrin.gif Och för närvarande håller hängslerna och Jaakko dansar tango! bravo.gif

Det var meningen att jag skulle till skogen med mina vovsingar,men tyvärr sa ryggen min ifrån efter turen till stan sad.gif Sonen har dock lovat att göra det istället!Han är mycket snäll min son! wub.gif

Det är ju riktigt roligt att läsa gamla trådar!
Ha ha...jag mäste ju fortsätta med min evighetstråd! yahoo.gif

Idag dansar jag en himmelsk vals och är så glad så glad! biggrin.gif

Motti
Man ska aldrig be om förlåtelse för vem man är Silos och man ska inte krypa för andra wub.gif man har rätt till sin personlighet den blev man född med .
Ugglemormor
Motti,

Håller med dig helt. Man ska inte bli föromjukad det som hänt i det förflutna. Ingen vet ju vad som har hänt irl för personer i fråga. Det kan finnas orsaker som man inte vet om.
Jag skrev i någon tråd om just detta när en person ville trycka mig på knä och erkänna något.......
Det liknar ju som man har piskan i beredskap att kunna slå........ Det kan ju finnas så aggressiva personer, men vi har en dag i sänder ock att tänka sig för i framtiden för att undvika. "små hitlertyper"

Det är väl inte en biktstol gömt någonstans?
Tac Motti, jag beundrar ditt mod!
silos
CITAT (Ugglemormor @ 14-07-2012, 10:30) *
Motti,

Håller med dig helt. Man ska inte bli föromjukad det som hänt i det förflutna. Ingen vet ju vad som har hänt irl för personer i fråga. Det kan finnas orsaker som man inte vet om.
Jag skrev i någon tråd om just detta när en person ville trycka mig på knä och erkänna något.......
Det liknar ju som man har piskan i beredskap att kunna slå........ Det kan ju finnas så aggressiva personer, men vi har en dag i sänder ock att tänka sig för i framtiden för att undvika. "små hitlertyper"

Det är väl inte en biktstol gömt någonstans?
Tac Motti, jag beundrar ditt mod!

För mig gäller det att acceptera och respektera alla människor,utan några som helst pekpinnar och den enda som jag kan ändra på är ju mig själv!
Ugglemormor
Silos,

Man kan ju endast ändra på sig själv, det vet man ju..... smiley_small_hug.gif

Frågan är att inte helt utplåna sitt speciella personlighet för att det ska passa alla, det är en omöjlighet, men om man är lyhörd så tar man åt det man kan och resten låter man bli.....
Man måste vara rätt så stark och säker på sig själv när man bemöter andra som inte vill en så väl....det är ju endast en själv som känner sig själv bäst.... tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon