|
Över min man!  Han har ringt otaliga ggr,till PEAB ang dikena vid huset de är helt igenväxta och gör så var nya dränering inte blir 100 bra. Dessutom samlas vatten på vägen och det skvätter på vårt fina hus när bilarna kör förbi.Förra veckan åkte han till deras kontor och lyckdades få med sej en man som tog bilder men dessa skulle skickas till vägverket och sånt kan ta tid.Men min man som nog kan verka en aning tjatig ibland har lyckats få hit dem och nu gräver de diken för fullt  edit:glömde Vad /Vem är du stolt över?
Meriona
20-09-2011, 11:52
Hurra!  Trägen vinner!
mamamaggan
20-09-2011, 13:55
Stolt över mig själv idag. Har just fått kvitto på att jag sköter mina tänder bra. Varit hos tandläkaren som berömde mig .
Inga hål , trots att jag använder medicin som gör mig extremt torr i munnen och som kan leda till att tänderna tar stryk , och så lite tandsten.
Myosotis
22-09-2011, 13:56
Synd att ingen är stolt över någonting här... Jag har just vunnit 6. pris i en fototävling och är stolt både över mig själv och mina fina höns (fotomodellerna)  Jag är rent allmänt väldigt stolt över dem.
CITAT (Myosotis @ 22-09-2011, 14:56)  Synd att ingen är stolt över någonting här... Jag har just vunnit 6. pris i en fototävling och är stolt både över mig själv och mina fina höns (fotomodellerna)  Jag är rent allmänt väldigt stolt över dem. Grattis Myo
Myosotis
22-09-2011, 14:01
Tack!
Idag är jag stollt över att jag inte har startat några nya tråd här!
Skruttis
22-09-2011, 14:50
Jag är jättestolt över vår katt som är så otroligt snäll. Trots att han mår dåligt idag pga operation igår, så fick jag ändå lugnt och stillsamt bära in honom till veterinären för att han skulle få ytterligare en spruta. Med en tass i min hals och huvudet mot min axel så gick det så himla bra. På vägen dit och hem i bilen så låg han så stilla och fint i mitt knä. Han är så go så jag kan blir gråtfärdig ibland.
Myosotis
22-09-2011, 14:53
 Det kan du verkligen vara stolt över att han litar så på dig!
CITAT (Skruttis @ 22-09-2011, 15:50)  Jag är jättestolt över vår katt som är så otroligt snäll. Trots att han mår dåligt idag pga operation igår, så fick jag ändå lugnt och stillsamt bära in honom till veterinären för att han skulle få ytterligare en spruta. Med en tass i min hals och huvudet mot min axel så gick det så himla bra. På vägen dit och hem i bilen så låg han så stilla och fint i mitt knä. Han är så go så jag kan blir gråtfärdig ibland.  Ååh, gulle-kisse  Håller alla tummar att han blir bra, min lill-skrutta hade en knöl i vintras som togs bort och hon blev helt frisk.
CITAT (Skruttis @ 22-09-2011, 15:50)  Jag är jättestolt över vår katt som är så otroligt snäll. Trots att han mår dåligt idag pga operation igår, så fick jag ändå lugnt och stillsamt bära in honom till veterinären för att han skulle få ytterligare en spruta. Med en tass i min hals och huvudet mot min axel så gick det så himla bra. På vägen dit och hem i bilen så låg han så stilla och fint i mitt knä. Han är så go så jag kan blir gråtfärdig ibland.  Gullekatten Så där goa och snälla är mina hundar med!
Aqvakul
22-09-2011, 14:59
Jag är stolt över mina barn och barnbarn...
Eva i Skåne
22-09-2011, 15:23
CITAT (Myosotis @ 22-09-2011, 14:56)  Jag har just vunnit 6. pris i en fototävling och är stolt både över mig själv och mina fina höns (fotomodellerna)  Jag är rent allmänt väldigt stolt över dem. Grattis Myo!!!
Skruttis
22-09-2011, 16:22
Tack snälla Myosotis, Mollis och Silos! Med tanke på vad han varit med om så skulle jag förstå om han aldrig skulle lita på en människa någonsin igen. Det är svårt att sätta ord på den varma känsla jag får av tilliten han ger mig och min man. Vi tar gärna emot hållna tummar. Vill inte ens tänka på vad som kan visa sig....
Ingela i Segersberg
22-09-2011, 16:37
Jag håller både tummar och tår för din katt, Skruttis!
Skruttis
22-09-2011, 16:45
CITAT (Ingela i Segersberg @ 22-09-2011, 17:37)  Jag håller både tummar och tår för din katt, Skruttis!  Tack snälla du!
Eva i Skåne
22-09-2011, 21:04
Vad har hänt din katt Skruttis? Jag läser här att han är opererad, men resten står antagligen i nån annan tråd som jag inte läst. Hoppas han piggnar till
Jag är oerhört stolt över mina barn och barnbarn  och min katt som är 11 år och aldrig varit uppe på bord och köksbänkar och snot mat eller rivit ner något . Jag är också stollt över våra grannar som kämpar tappert mot cancern ,bakade bullar till dom i dag det är jag också stollt över att jag gjorde av mitt hjärta för dom blev så glada
Jag är stolt över att jag gjort en hel del bra idag.
CITAT (Skruttis @ 22-09-2011, 17:22)  Tack snälla Myosotis, Mollis och Silos! Med tanke på vad han varit med om så skulle jag förstå om han aldrig skulle lita på en människa någonsin igen. Det är svårt att sätta ord på den varma känsla jag får av tilliten han ger mig och min man. Vi tar gärna emot hållna tummar. Vill inte ens tänka på vad som kan visa sig.... Jag håller tummar och tå!
Skruttis
23-09-2011, 08:03
CITAT (Eva i Skåne @ 22-09-2011, 22:04)  Vad har hänt din katt Skruttis? Jag läser här att han är opererad, men resten står antagligen i nån annan tråd som jag inte läst. Hoppas han piggnar till  Tack Eva! Han har haft problem med främst ena örat ändå sedan han kom till oss. Det har varit väldigt jobbigt för honom. Det har varit spruckna blodblåsor med ständiga inflammationer efter det, och häromdagen bestämde vi tillsammans med veterinären att hon skulle bränna blodblåsorna för att se om det kunde bli bättre. När han hade sövts ner och hon gick in i örat så hittade hon en stor knöl långt ner som blockerade hela hörselgången. Den är nu bortskuren och skickad på analys. Nu återstår en veckas orolig väntan på provsvaret. CITAT (silos @ 23-09-2011, 08:50)  Jag håller tummar och tå!  Tack snälla du!
CITAT (Skruttis @ 23-09-2011, 09:03)  Tack Eva! Han har haft problem med främst ena örat ändå sedan han kom till oss. Det har varit väldigt jobbigt för honom. Det har varit spruckna blodblåsor med ständiga inflammationer efter det, och häromdagen bestämde vi tillsammans med veterinären att hon skulle bränna blodblåsorna för att se om det kunde bli bättre. När han hade sövts ner och hon gick in i örat så hittade hon en stor knöl långt ner som blockerade hela hörselgången. Den är nu bortskuren och skickad på analys. Nu återstår en veckas orolig väntan på provsvaret. Tack snälla du!  Hoppas innerligt att han blir frisk snart!Jag vet hur det är att ha sjuka djur! Tröstekramar i massor kommer här!
CITAT (Skruttis @ 23-09-2011, 09:03)  Tack Eva! Han har haft problem med främst ena örat ändå sedan han kom till oss. Det har varit väldigt jobbigt för honom. Det har varit spruckna blodblåsor med ständiga inflammationer efter det, och häromdagen bestämde vi tillsammans med veterinären att hon skulle bränna blodblåsorna för att se om det kunde bli bättre. När han hade sövts ner och hon gick in i örat så hittade hon en stor knöl långt ner som blockerade hela hörselgången. Den är nu bortskuren och skickad på analys. Nu återstår en veckas orolig väntan på provsvaret. Tack snälla du!  Hej Skruttis, jag vill inte oroa dig mera men var beredd på att det kan ta mycket längre tid att få provsvar. Till oss sa dom att det skulle ta 7-10 dagar men det dröjde åtminstone 3 veckor. Hoppas hoppas att den lilla skrutten blir frisk, det verkar vara en riktig guldklimp. /Mollis
Skruttis
23-09-2011, 08:23
CITAT (Mollis @ 23-09-2011, 09:15)  Hej Skruttis, jag vill inte oroa dig mera men var beredd på att det kan ta mycket längre tid att få provsvar. Till oss sa dom att det skulle ta 7-10 dagar men det dröjde åtminstone 3 veckor. Hoppas hoppas att den lilla skrutten blir frisk, det verkar vara en riktig guldklimp.
/Mollis Tack Mollis! Ja han är en liten guldklimp.  Vi gör vad som helst för att han ska må bra. Jag är jätteglad över att vi har en superbra veterinär. Hon gör allt hon kan och lite till. Jag kan just tänka mig det. Det lät för bra att provet skulle hinna gå till någonstans i tyskland, bli analyserat och svaret komma tillbaka på en vecka. Men 3 veckor  . Hugaligen, jag får koppla bort min hjärna för att inte oroa ihjäl mig under tiden.
Biggan_
23-09-2011, 09:31
CITAT (Skruttis @ 23-09-2011, 09:23)  Tack Mollis! Ja han är en liten guldklimp.  Vi gör vad som helst för att han ska må bra. Jag är jätteglad över att vi har en superbra veterinär. Hon gör allt hon kan och lite till. Jag kan just tänka mig det. Det lät för bra att provet skulle hinna gå till någonstans i tyskland, bli analyserat och svaret komma tillbaka på en vecka. Men 3 veckor  . Hugaligen, jag får koppla bort min hjärna för att inte oroa ihjäl mig under tiden.  Väntan är förskräcklig när det är ett så livsavgörande besked man väntar på! Jag hoppas på det bästa och håller förstås också tummarna!
över mig själv för att jag... rest mig stark från min skilsmässa kämpat och fått rätt mot hantverkare efter ett års strid vågat tagit steget att flytta för att leva min dröm på Ven Sen är jag otroligt stolt över mina barn som stöttat mig så under det sista jobbiga året
Anki på Öland
23-09-2011, 10:49
CITAT (torvan @ 23-09-2011, 11:24)  över mig själv för att jag... rest mig stark från min skilsmässa kämpat och fått rätt mot hantverkare efter ett års strid vågat tagit steget att flytta för att leva min dröm på Ven Sen är jag otroligt stolt över mina barn som stöttat mig så under det sista jobbiga året  Har du all orsak att vara!!
Biggan_
23-09-2011, 10:50
CITAT (torvan @ 23-09-2011, 11:24)  över mig själv för att jag... rest mig stark från min skilsmässa kämpat och fått rätt mot hantverkare efter ett års strid vågat tagit steget att flytta för att leva min dröm på Ven Sen är jag otroligt stolt över mina barn som stöttat mig så under det sista jobbiga året 
Ja, ibland överraskar man sig själv att vara starkare än man tror, och djäkligt envis med
Skruttis
23-09-2011, 11:07
CITAT (Biggan_ @ 23-09-2011, 10:31)   Väntan är förskräcklig när det är ett så livsavgörande besked man väntar på! Jag hoppas på det bästa och håller förstås också tummarna!  Tack snälla Biggan! Det värmer verkligen att ni alla är så snälla och håller tummarna.
Myosotis
23-09-2011, 11:10
Håller också tummarna för din kisse!
Skruttis
23-09-2011, 11:26
CITAT (Myosotis @ 23-09-2011, 12:10)  Håller också tummarna för din kisse! Tack snälla Myosotis! Jag hoppas och tror att alla hållna tummar kommer att hjälpa honom.
Eva i Skåne
23-09-2011, 16:51
CITAT (torvan @ 23-09-2011, 11:24)  över mig själv för att jag... rest mig stark från min skilsmässa kämpat och fått rätt mot hantverkare efter ett års strid vågat tagit steget att flytta för att leva min dröm på Ven Sen är jag otroligt stolt över mina barn som stöttat mig så under det sista jobbiga året   vet inte om grattis är rätt ord, men jag kommer inte på nåt bättre just nu
Hej
Jag har inte läst alla inlägg här ännu. Men idag är jag stolt. Över mig själv. Tepa har för vana att öppna fönstren och tvätta mella två gånger i året. Vår och höst. Idag blev höstfönstertvättningen gjord. Det tog hela dagen, men so what, bäst att få det gjort, inte skjuta upp. Det var ju soligt och fint idag. Iaf här på Åland.
Hälsn Tepa
Tack  och visst är grattis rätt ord, jag gratulerar mig varje dag att jag är så lyckligt lottad att jag får leva det liv jag drömt om sen jag skadade mig
merlin68
23-09-2011, 20:15
...över min uthållighet och förmåga att vänta på rätt tillfälle  . Har letat i drygt två år efter ett särskilt par sneakers på tradera som jag vet passar mina fötter då jag går väldigt mycket. Förra paret höll i fem år innan de bokstavligen föll sönder. Idag köpte jag nya för mindre än en tiondel av vad de kostar i sportaffären. Helt nya, oanvända i originalförpackning  ! Blev så glad så jag skuttade några varv av glädje
mamamaggan
23-09-2011, 22:59
Att jag är så envis och beslutsam. Min man har en gammal bil som stått avställd i c:a 3 år , den har inte funkat.
Min bil , som är den vi använder , har fått stå ute i regn och kyla.
I dag såg jag till att den gamla kom iväg till en kille som nästan kan trolla . Han har fått igång den och nu ska han fixa lite med den så att vi kan använda den.
Nu ska min bil få vila och så får den gamla gå tills den lägger av totalt vilket enligt killen som fixar med den kanske inträffar om några år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|