Full version: Bägarranka
trädgårdsnjutan
Jag är orolig för min bägarranka som jag köpte i våras. Bladen gulnar och den tappar dem. Jag har haft den inomhus i västerfönster hela sommaren. Duschat den ibland samt naturligtvis vattnat den. Bladen gulnar och den tappar dem, även nya små blad. Den kan ändock inte må allt för dåligt för det har växt långa "slingror" från den. Vad tror ni att det kan vara? Tittade i en av alla mina blomböcker och där stod det att det kunde vara kloridförgiftning, men vad är det???
varghem
läste mig till att den ska stå ljust (söder och vattnas ofta) och beskäras på hösten... kanske normalt den tappar bladen??
Ugglemormor
Ja, jag skulle vilja också få mer info om den..... sos.gif min är grön ännu och nu inlyft på mitt uterum, ljust och +15-18, så jag läste (?) att den skulle behandlas så, minns inte och saknar mer info.

Min blev rätt lång och även buskig nertill, men har inte blommat. Köpte den som en småplanta i våras, så den är ny för mig. Den skulle väl inte bli kal till vintern?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon