Liastar
Har kirrat ett par pallkragar som jag tänkte sätta ut på landet att odla i. Tänkte mig en enhöjdare med kryddväxter i, en tvåhöjdare med lite blommor och grönt i, och använda en som drivbänk.

Är det nödvändigt att lägga något i botten, då ingen av dom kommer stå på ställen med ogräs o dyl.?

Bör jag plasta insidan innan jag häller i jord?

Drivbänken hade jag till en början tänkt att bara göra en enkel träram med genomskinlig byggplast till, istället för glas, går det lika bra?

Hoppas nån har lite bra tips så jag kan ge mig på att bli pallkrage-fantast jag med :-)

/Lia
Ingrid på Västkusten
Välkommen!

Om Du int har ogräs så ta bara bort grässvålen i botten på det blivande odlingsstället. Ställ dit pallkragen, nej man behöver itne måla elelr plasta om man inte vill. Man KAN för att förlänga livslängden lite på pallkragen men det är inte nödvändigt. Går så bra å tuta å köra helt naturell med.

Drivbänken går bra att använda korrugerad plast, byggplast är för mig plastfolie(tjock) på rulle, och den kräver ju en ram + den isolerar inte speciellt bra. Man måste också ha lite tyngd på 'locket' till drivbänken, annars blåser den lätt av.

Hälsningar ifrån ingrid
Liastar
ok, då vet jag vad jag ska göra rolleyes.gif

Tack så mycket för svaret!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon