|
Huggorm
24-09-2011, 20:46
Grejen med kinapuffar är ju att den stiliserade bilden på en kines inte är någon nidbild, den ser ju glad ut och ger bara goda associationer
Meriona
24-09-2011, 20:46
CITAT (Aqvakul @ 24-09-2011, 21:41)  Jag har aldrig gillar Kinapuffar...  Du har aldrig varit klok på en fläck! Poffar är helt klart theeeee Godis!
 Detta kan ju inte fortgå!!! För övrigt har min mormor uppträtt i Stockholm på teatern ovan!  Min mormor står något till vänster.
Myosotis
24-09-2011, 22:19
CITAT (Aqvakul @ 24-09-2011, 21:41)  Jag har aldrig gillar Kinapuffar...  Och jag förstod inte ens att det var godis, trodde först när jag läste rubriken att det kanske var fyrverkerier eller nåt.
Meriona
24-09-2011, 22:20
CITAT (Myosotis @ 24-09-2011, 23:19)  Och jag förstod inte ens att det var godis, trodde först när jag läste rubriken att det kanske var fyrverkerier eller nåt.
Myosotis
24-09-2011, 22:22
CITAT (Meriona @ 24-09-2011, 23:20)  Ja vaddå.
Meriona
24-09-2011, 22:24
CITAT (Myosotis @ 24-09-2011, 23:22)  Ja vaddå.  Asså välling och kinapuffar är nästan samma sak ju!
Huggorm
24-09-2011, 22:24
Jag har också fått bilden av fyrverkeri i skallen flera gånger när jag sett rubriken, trots att jag vet vad det handlar om
Det står faktiskt inte "kinapuffar" någonstans på påsarna, det står bara "Kina" och så "snacks" på sned lite ovanför
Meriona
24-09-2011, 22:28
Men de heter i allafall puffar eller poffar. Om det står där eller inte är oväsentligt.
Myosotis
24-09-2011, 22:30
CITAT (Huggorm @ 24-09-2011, 23:24)  fyrverkeri i skallen jaha det förklarar dina inlägg i vissa trådar  nej allvarligt, skönt att det inte bara var jag som tänkte konstigt CITAT (Meriona @ 24-09-2011, 23:24)  Asså välling och kinapuffar är nästan samma sak ju!   Är det? Jag kan inte minnas att jag har ätit det heller, men det gör kanske alla barn? Låter väldigt äckligt i alla fall, är godiset också äckligt?
Huggorm
24-09-2011, 22:32
CITAT (Myosotis @ 24-09-2011, 23:30)   Är det? Jag kan inte minnas att jag har ätit det heller, men det gör kanske alla barn? Låter väldigt äckligt i alla fall, är godiset också äckligt? De första bitarna i påsen är i alla fall betydligt godare än de sista
Meriona
24-09-2011, 22:33
Nej godiset är supergott, det är synd om den som gått miste.
CITAT (Huggorm @ 24-09-2011, 23:32)  De första bitarna i påsen är i alla fall betydligt godare än de sista
Aqvakul
25-09-2011, 06:46
CITAT (Meriona @ 24-09-2011, 21:46)  Du har aldrig varit klok på en fläck! Poffar är helt klart theeeee Godis!  Hard words!
Guuuu' va löjligt! Byter Fazer ut bilden så är ju det detsamma som att erkänna att kinesen på påsen verkligen är en bild av rasism.
Red Top
25-09-2011, 07:46
Rasism eller mobbing. Att överhuvudtaget ha nidbilder av andra folkslag på godispåsar eller vad det vara månde är en form av smygrasism.
Vi svenskar/nordbor har genom åren haft en fantastisk förmåga att förlöjliga andra folkslag. Det gör inte att det är ok.
Det snackas mycket om mobbing i det här landet, och för mig är det här en satanisk form av just mobbing.
Det är inte länge sedan det fanns barnböcker med förnedrande inslag om t ex dumma lilla Sambo.
En förklaring till det här beteendet kan vara vår rädsla för allt främmande(vi levde ju från början väldigt isolerade här uppe i mörkret). Om vi lyckas förminska eller förlöjliga andra folkslag, andra religioner och traditioner, känns de mindre skrämmande.
I sin värsta form leder den här rädslan till pogromer. Något t ex de kristna utsatt judar, romer, muslimer och andra för, redan från kristendomens tidiga historia. Korstågen är ett exempel på detta andra världskriget ett annat. I nutid kan vi höra hur SD och andra högerextrema grupper på fullt allvar pratar om islamiseringen av Europa.
Min poäng är, att alla former av rasism, hur orskyldig den en kan tyckas, är som att sätta en snöboll i rullning. Den blir bara större och större, tills den krossar allt som kommer i dess väg.
Lena i Torslanda
25-09-2011, 07:53
Red Top - detta var något av det mest kloka jag läst på Odla.
Eva i Skåne
25-09-2011, 11:08
CITAT (Myosotis @ 24-09-2011, 23:19)  Och jag förstod inte ens att det var godis, trodde först när jag läste rubriken att det kanske var fyrverkerier eller nåt. Jag är nästan säker på att det fanns smällare som hette kinapuffar i 10-pack när jag var ung, betydligt större än 1- och 2-öressmällare som såldes i 100-pack. Beträffande Kinapuffar/godis så tror jag att dom hetat så tidigare (kanske när jag var ung även där  ) Det är försvinnande gott
Red Top
25-09-2011, 18:35
CITAT (Lena i Torslanda @ 25-09-2011, 08:53)  Red Top - detta var något av det mest kloka jag läst på Odla. Tack! Skönt att vi är två i alla fall.
Huggorm
25-09-2011, 20:58
Saken tas nu upp på Agenda. Ena gubben anser att man skall förbjuda ord som svartjobb, eftersom det är kränkande mot svarta
Upprepas ett "fel" tillräckligt många ggr blir man van vid det och reagerar inte på det. Det gör det inte mer rätt för att det upprepas. Det är inte jag som avgör om en bild är kränkande för någon annan, utan det är den personen.
Red Top
25-09-2011, 23:07
CITAT (Rihane @ 25-09-2011, 22:46)  Upprepas ett "fel" tillräckligt många ggr blir man van vid det och reagerar inte på det. Det gör det inte mer rätt för att det upprepas. Det är inte jag som avgör om en bild är kränkande för någon annan, utan det är den personen. Helt rätt Rihane. Det är just så det är.
CITAT (Huggorm @ 25-09-2011, 21:58)  Saken tas nu upp på Agenda. Ena gubben anser att man skall förbjuda ord som svartjobb, eftersom det är kränkande mot svarta  Någon mer som såg agenda? Där ville dom revidera Pippi Långstrumps böckerna för pippis pappa är ju negerkung.....
Jubbe063
26-09-2011, 12:19
CITAT (Tikka @ 26-09-2011, 11:58)  Någon mer som såg agenda? Där ville dom revidera Pippi Långstrumps böckerna för pippis pappa är ju negerkung..... Pippi är reviderad redan i många länder där pappa bara är hövding på kurridutte ön eller vad den nu heter, negerkung borttaget. Norska NRK kallar inte längre Pippis pappa "negerkung" (norska negerkonge) utan "Söderhavskung" (norska sydhavskonge). [9] I Frankrike är han kung blandkannibalerna, trots att deras diet är människofri boken igenom (i boken "Pippi Långstrump går ombord" hävdar dock Efraim Långstrump att folket på Kurrekurreduttön först tänkte äta upp honom - men när de såg hur stark han var gjorde de honom till kung i stället...). Agatha Christie är också reviderad. Tio små negerpojkar heter numera Och så var de bara en [2] , vilket liknar det namn boken haft i USA (And then there were none) alltsedan den första amerikanska upplagan utkom 1940. Anledningen till det svenska namnbytet är att personer av afrikanskt ursprung, enligt förlaget, kan uppleva den ursprungliga titeln som stötande. I de flesta länder används ursprungsnamnet, även i Storbritannien gick man dock över till den amerikanska titeln på 1980-talet. I de amerikanska och nyare brittiskatryckningarna heterbokens barnkammarramsa "Tio små indianer" alternativt "Tio små soldater". Dvs orginaltitlar: Ten Little Niggers, även Ten Little Indians, Ten Little Soldiers och And Then There Were None
Huggorm
26-09-2011, 15:04
Det är ju också ett rättsfall angående "Tintin i Kongo", som vissa anser ha rasistiska inslag. Kongolesen som anmälde serieboken blev förvånad när belgarna inte uppskattade tilltaget
Flemming
26-09-2011, 19:35
Märkligt att människan,gnäller över att han har ett kinesisk utseende men säger absolut inget om asiaters hållning till djuren... http://www.metro.se/nyheter/bjornarna-hall...3;8TzPZmjJWjfY/En tsunami om dagen är vad alla dessa österlänningar förtjänar !!!
*Stintan*
26-09-2011, 19:45
CITAT (Flemming @ 26-09-2011, 20:35)  Märkligt att människan,gnäller över att han har ett kinesisk utseende men säger absolut inget om asiaters hållning till djuren... http://www.metro.se/nyheter/bjornarna-hall...3;8TzPZmjJWjfY/En tsunami om dagen är vad alla dessa österlänningar förtjänar !!!  du är ju inte sann!
Aqvakul
26-09-2011, 19:56
CITAT (Flemming @ 26-09-2011, 20:35)  Märkligt att människan,gnäller över att han har ett kinesisk utseende men säger absolut inget om asiaters hållning till djuren... http://www.metro.se/nyheter/bjornarna-hall...3;8TzPZmjJWjfY/En tsunami om dagen är vad alla dessa österlänningar förtjänar !!!Menar du allvar, blir jag mörkrädd.. Skämtar du, rekommenderar jag dig att sluta med det..
Flemming
26-09-2011, 20:39
Stintan och Aqvakul: Har ni kollat länken och läst den eller känns det helt rätt att behandla djuren på detta sätt ?
CITAT (Flemming @ 26-09-2011, 20:35)  Märkligt att människan,gnäller över att han har ett kinesisk utseende men säger absolut inget om asiaters hållning till djuren... http://www.metro.se/nyheter/bjornarna-hall...3;8TzPZmjJWjfY/En tsunami om dagen är vad alla dessa österlänningar förtjänar !!! gammal nyhet och i sånt fall skulle det vara intressant att få veta vad du tycker om Islänningars uppfödning av islandsföl som man bara använder för att utvinna nåt läkemedel under tiden som dom är föl, o sedan slaktar.
CITAT (Ralf @ 26-09-2011, 21:44)  gammal nyhet och i sånt fall skulle det vara intressant att få veta vad du tycker om Islänningars uppfödning av islandshästar som man bara använder för att utvinna nåt läkemedel. Nä men oj! Vad hände?? Inte skulle jag skicka någon kommentar! Måste tryckt fel någonstans...Ursäkta!
*Stintan*
26-09-2011, 21:05
CITAT (Flemming @ 26-09-2011, 21:39)  Stintan och Aqvakul: Har ni kollat länken och läst den eller känns det helt rätt att behandla djuren på detta sätt ? Vad har den länken med saken att göra? Han har inte gnällt över sitt ursprung men känt sig förnedrad av vad folk kläcker ur sig. På vilket sätt skulle han som bott här i hela sitt liv ha mer att göra med asiatiskt djurhållning än du?
Flemming
26-09-2011, 21:40
CITAT (*Stintan* @ 26-09-2011, 22:05)  Vad har den länken med saken att göra? Han har inte gnällt över sitt ursprung men känt sig förnedrad av vad folk kläcker ur sig. På vilket sätt skulle han som bott här i hela sitt liv ha mer att göra med asiatiskt djurhållning än du? Vad jag menar är att det finns viktigare saker för hans del... Han är från östlandet och det kan han aldrig någonsin förneka ! Hur i hela fridens namn kan man sänka sig till att känna ett förtryck pga. motivet på en förpackning ? Personligen så har jag ett danskt medborgarskap men inte f*n vill jag förbjuda öl... Om någon säger "skål du gamle" då blir det helt klart en anmälan i framtiden... Det finns mycket viktigare saker här i världen än att gnälla över sk*tsaker som Patrik Lundbergt sysslar med...
Vi har alla ett ansvar för att djuren behandlas väl och har man sina rötter i öst då skall man naturligtvis se lite längre än till Sveriges gräns.
Jubbe063
26-09-2011, 21:56
CITAT (Flemming @ 26-09-2011, 22:40)  [/b]Vi har alla ett ansvar för att djuren behandlas väl och har man sina rötter i öst då skall man naturligtvis se lite längre än till Sveriges gräns. Ursäkta. Så du menar att etniskt påbrå gör att man har större moraliskt ansvar för den världsdel där etniska rötter finns? Börjar lukta rashygien här, en unken gammal doft. Så enligt det sättet är alla med påbrå från Nordkorea ansvarig moraliskt för diktaturen i Nordkorea.människor i Sverige med grekiskt påbrå har större moraliskt ansvar för Greklands göromål än övriga Svenskar? Fy f*n vilken korkad logik.
*Stintan*
26-09-2011, 22:14
CITAT (Flemming @ 26-09-2011, 22:40)  Vad jag menar är att det finns viktigare saker för hans del... Han är från östlandet och det kan han aldrig någonsin förneka ! Hur i hela fridens namn kan man sänka sig till att känna ett förtryck pga. motivet på en förpackning ? Personligen så har jag ett danskt medborgarskap men inte f*n vill jag förbjuda öl... Om någon säger "skål du gamle" då blir det helt klart en anmälan i framtiden...
Det finns mycket viktigare saker här i världen än att gnälla över sk*tsaker som Patrik Lundbergt sysslar med...
Vi har alla ett ansvar för att djuren behandlas väl och har man sina rötter i öst då skall man naturligtvis se lite längre än till Sveriges gräns. Vad vet vi han kanske kämpar som tusan för illa behandlade djur i världen. Men nu handlar inte detta om djur som behandlas illa utan om en påse godis som Fazer beslutat sig för att ändra utseende på. Jag kopierar Rihane. "Det är inte jag som avgör om en bild är kränkande för någon annan, utan det är den personen." Alltså varken du eller jag! Läs noga Jubbes svar ovan också!
Den här förpackningen på halstabletter är diskriminerande mot oss kvinnor,dags att byta ut den till en kvinnlig läkare eller för att ingen ska bli kränkt så ta en av varje kön.
Att känna sig kränk eller diskriminerad är en personlig upplevelse och som alla någon gång stiftar bekantskap med. Är oundvikligt om man inte totalisolerar sig. Livet är ingen räksmörgås helt enkelt. Riktig diskriminering eller mobbning handlar inte om en karikatyr av en kines eller profet med en bomb i turbanen. Är det bara i Sverige man är så nojiga över struntsaker.
CITAT (gnon49 @ 26-09-2011, 23:52)  Att känna sig kränk eller diskriminerad är en personlig upplevelse och som alla någon gång stiftar bekantskap med. Är oundvikligt om man inte totalisolerar sig. Livet är ingen räksmörgås helt enkelt. Riktig diskriminering eller mobbning handlar inte om en karikatyr av en kines eller profet med en bomb i turbanen. Är det bara i Sverige man är så nojiga över struntsaker. Gnon testa att göra en karikatyr av en profet eller skoja om religionen i ett muslimskt land vad tror du händer??
malcolm
27-09-2011, 10:51
... och nu är det artisten Dregens tur att bli utsatt av Fazer...
[attachment=65142:DREGEN.bmp]
Förlåt... Cloetta skulle det vara...
Jahapp man kan inte förneka sitt ursprung? Då kan vi europeer fundera lite över koloniseringen av andra länder och dom lidande det gett upphov till...Och sedan fundera lite till över nidteckningar. "Några" svenskar emigrerade till USA så vi är förstås ansvariga för slaveriet där och det som hände/händer med ursprungsbefolkningen där...Och sedan fundera lite till över nidteckningar. Fast med logiken om ursprung så är väl egentligen indianerna ansvariga för det som de senare inflyttade europeerna hittade på, även om dom också först var invandrare från Asien(?). Nä, jag har kommit på det!!! Vårt ursprung är i Afrika så allt som händer är afrikanernas fel! ..... och vårt också eftersom vårt ursprung är där.
(Förtydligar med att inlägget är ironiskt menat)
CITAT (Carl @ 21-09-2011, 09:11)  Tycker att det har gått för långt när det gäller vad som är rasistsikt eller inte samma gäller feministiskt barn aga barn porr. Lite mer sunt förnuft både gälla i dessa frågor. Visst är det så. Margareta Winberg ville ju t.e.x. på fullt allvar ändra texten i Evert Taubes "Flickan i Havanna". Kanske skall vi också ändra på Strindbergs texter för det är väl inte många som ställer upp på hans kvinnosyn idag. Gita
CITAT (Red Top @ 21-09-2011, 09:46)  Han är ingen fjant!! Ej heller någon "snubbe från korea".
Han är en svensk journalist, som pga sitt asiatiska utseende, dagligen utsätts för förnedring.
Det var inte han som gjorde en stor affär av kinapuffarna. Det var övriga svenska sensationsjournalister, med lösnummerförsälningssiffrorna dansande framför ögonen.
Ibland når dina inlägg en nivå långt under strecket. Ursäkta mig men ibland är du skrattretande självgod och PK. Gita
CITAT (Jubbe063 @ 26-09-2011, 13:19)  Pippi är reviderad redan i många länder där pappa bara är hövding på kurridutte ön eller vad den nu heter, negerkung borttaget.
Norska NRK kallar inte längre Pippis pappa "negerkung" (norska negerkonge) utan "Söderhavskung"
(norska sydhavskonge). [9] I Frankrike är han kung blandkannibalerna, trots att deras diet är människofri boken igenom (i boken "Pippi Långstrump går ombord" hävdar dock Efraim Långstrump att folket på Kurrekurreduttön först tänkte äta upp honom - men när de såg hur stark han var gjorde de honom till kung i stället...).
Agatha Christie är också reviderad. Tio små negerpojkar heter numera Och så var de bara en [2] , vilket liknar det namn boken haft i USA (And then there were none) alltsedan den första amerikanska upplagan utkom 1940. Anledningen till det svenska namnbytet är att personer av afrikanskt ursprung, enligt förlaget, kan uppleva den ursprungliga titeln som stötande. I de flesta länder används ursprungsnamnet, även i Storbritannien gick man dock över till den amerikanska titeln på 1980-talet. I de amerikanska och nyare brittiskatryckningarna heterbokens barnkammarramsa "Tio små indianer" alternativt "Tio små soldater". Dvs orginaltitlar: Ten Little Niggers, även Ten Little Indians, Ten Little Soldiers och And Then There Were None Hur vi uttrycker oss i dagens texter är en sak men att redigera/ skriva om äldre texter är ju att redigera/skriva om vår historia. Dåraktigt och kan också vara livsfarligt. Gita
CITAT (*Stintan* @ 26-09-2011, 23:14)  Jag kopierar Rihane. "Det är inte jag som avgör om en bild är kränkande för någon annan, utan det är den personen." Alltså varken du eller jag! Men om vi skulle ta bort förbjuda allt som någon känner sig kränkt av så blir det troligen inget kvar. Kommer ni ihåg Elisabeth Ohlssons fortoutställning Ecce Home som ju en massa troende människor kände sig djupt kränkta av. Enligt resonomanget ovan skulle den alltså förbjudits, det tycker faktiskt inte jag. Jag tycker nog att yttrandefriheten måste gå före att vissa kan känna sig kränkta.Dessutom är väl att känna sig kränkt eller inte ett personligt förhållningssätt, ett personligt val man gör. Gita
Jag är tyskättling och ich känner mig kränkt av sådana här nidbilder: http://www.youtube.com/watch?v=Fpng3Ujcg-o
Red Top
30-09-2011, 20:05
CITAT (Gita @ 30-09-2011, 19:51)  Ursäkta mig men ibland är du skrattretande självgod och PK. Gita Självgod? Vad har självgodhet med inlägget att göra? Det handlar ju inte ens om mig. Dessutom låter jag mig inte provoceras av dina gammaldags pejorativ. Högerns nedlåtande sätt att behandla sina meningsmotståndare vinner knappast några röster åt partiet. Ps. Dessutom hette utställningen ecce hom o(se människan).
CITAT (Red Top @ 30-09-2011, 21:05)  Självgod?
Vad har självgodhet med inlägget att göra? Det handlar ju inte ens om mig.
Dessutom låter jag mig inte provoceras av dina gammaldags pejorativ.
Högerns nedlåtande sätt att behandla sina meningsmotståndare vinner knappast några röster åt partiet.
Ps. Dessutom hette utställningen ecce homo(se människan). Vad utställningen hette vet troligen både du och jag och de flesta andra, så visst är det lite fånigt att påpeka tangentsnubbel/felskrivning, eller hur? Det hade varit betydligt mera intressant om du kommenterat utställningen som sådan och det faktum att många kände sig kränkta av denna. För min del upplever jag det som att många som helt accepterade Ohlssons utställning helt tog avstånd från Vilks rondelhund vilket väl är väldigt inkonsekvent. Gita
Väljer att svara eftersom det är en citering av något som citeras från ett inlägg från mig som du märkligt nog plockat ut. Svårt för mig att upptäcka.(Gnäller inte det är helt okej) CITAT (Gita @ 30-09-2011, 20:16)  Dessutom är väl att känna sig kränkt eller inte ett personligt förhållningssätt, ett personligt val man gör. Gita Visst är det ett personligt förhållningssätt, en filosofi. Precis som man gör ett personligt val om man ska bli arg eller irriterad. Handlar om personlig utveckling mm. Jag skulle kunna snurra iväg rejält för jag formligen älskar dom resonemangen om vad som hänt eller inte och vad som innefattas av illusionen. Men...liksom tro, kan man inte tala om för någon om dom ska tro på Gud eller inte så kan man inte gömma sig bakom personliga val när det finns en lagstiftning som reglerar kränkningar. Läs mer om arbetsplatser. Du kanske inte arbetar eller på något annat sätt har kontakt med andra människor så länken är då ointressant. Om du har någon som helst kontakt med andra människor är kränkningar något att ta på allvar. Valde länken som är från Göteborgs Universitet som källa. http://arbetsplatskonflikt.av.gu.se/1akut/...aenkningar.html
CITAT (Rihane @ 01-10-2011, 20:13)  Väljer att svara eftersom det är en citering av något som citeras från ett inlägg från mig som du märkligt nog plockat ut. Svårt för mig att upptäcka.(Gnäller inte det är helt okej) Visst är det ett personligt förhållningssätt, en filosofi. Precis som man gör ett personligt val om man ska bli arg eller irriterad. Handlar om personlig utveckling mm. Jag skulle kunna snurra iväg rejält för jag formligen älskar dom resonemangen om vad som hänt eller inte och vad som innefattas av illusionen. Men...liksom tro, kan man inte tala om för någon om dom ska tro på Gud eller inte så kan man inte gömma sig bakom personliga val när det finns en lagstiftning som reglerar kränkningar. Läs mer om arbetsplatser. Du kanske inte arbetar eller på något annat sätt har kontakt med andra människor så länken är då ointressant. Om du har någon som helst kontakt med andra människor är kränkningar något att ta på allvar. Valde länken som är från Göteborgs Universitet som källa. http://arbetsplatskonflikt.av.gu.se/1akut/...aenkningar.htmlDen lagstiftning du talar om reglerar kanske vad som juridiskt sett kan klassas som kränkningar men på intet sätt vad som upplevs som kränkningar. Vad som upplevs som kränkande är givetvis personligt och varierar från person till person. Klassas t.ex. rondellhunden som kränkning enl. den lag du hänvisar till? Eller Ecce Homo - utställningen (Red Top, stavade jag rätt nu?) båda sådant som många kände sig kränkta av. Så din fråga om jag arbetar, ja det gör jag sedan ca 35 år tillbaka och inom typiskt manliga områden och jag har alltid kännt mig respekterad. Kanske för att jag är för dum för att förstå när jag blir kränkt eller kanske för att jag vet mitt värde eller för att jag har haft turen att arbeta på ställen där det är kompetens som räknas. Gita
CITAT (Gita @ 02-10-2011, 00:00)  Den lagstiftning du talar om reglerar kanske vad som juridiskt sett kan klassas som kränkningar men på intet sätt vad som upplevs som kränkningar. Vad som upplevs som kränkande är givetvis personligt och varierar från person till person. Klassas t.ex. rondellhunden som kränkning enl. den lag du hänvisar till? Eller Ecce Homo - utställningen (Red Top, stavade jag rätt nu?) båda sådant som många kände sig kränkta av. Så din fråga om jag arbetar, ja det gör jag sedan ca 35 år tillbaka och inom typiskt manliga områden och jag har alltid kännt mig respekterad. Kanske för att jag är för dum för att förstå när jag blir kränkt eller kanske för att jag vet mitt värde eller för att jag har haft turen att arbeta på ställen där det är kompetens som räknas. Gita Jag citerar följande stycke i länken jag angav.(skriver länken igen för den som har svårt att hänga med http://arbetsplatskonflikt.av.gu.se/1akut/...aenkningar.html ) "Tänk på att du aldrig måste kunna klassificera/bedöma vilket brott du utsatts för! Varken arbetsgivare, polis eller någon annan har rätt att kräva detta av dig. Du har bara att beskriva din upplevelse av den situation där du känt dig kränkt."
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|