CITAT (Bettis @ 21-09-2011, 14:40)

Ta en sax/kniv och stick in i pipen så är det slut på pipet men hunden har kvar sin leksak. En strumpa eller handduk med knut på går också att leka med eller ta en boll och lägg i strumpan och gör en knut längst upp på strumpan. Det finns massor med saker att hitta på bara fantasin som har sina gränser!
Hon fick en strumpa med tidningspapper i, det tog inte lång tid innan hon fått hål på skaftet och fått ut gummibandet i strumpan och gjort ett ganska stort hål på skaftet på strumpan.
Tack för tipset på hur man får bort pipet, för gummi leksaker håller här hemma, i alla fall så här långt.

CITAT (Anna-Karin Lundberg @ 22-09-2011, 08:27)

Var med när hunden leker och stoppa den när den börjar gnaga istället för att leka med leksakerna. Det är skillnad på leksaker och gnagsaker. Bara för att ett gosedjur är köpt i djuraffär betyder inte att det tål att gnagas på. Har man en hund som vill gnaga på leksakerna behöver den läras att man inte leker så, eller så får man plocka bort alla leksaker.
Hundar är olika, vissa vill bara slita sönder medans andra faktiskt leker. Min gamla hund hade en gosehund som han lekte med i flera år. Min kompis hund var här och slet den i stycken på tre sekunder. Ägaren till hunden sa att det var en dålig leksak som inte tålde hans hunds lek, men jag tycker det var en dåligt fostrad hund som förstörde leksaken.
Hundar behöver inte ha "fri fostran" över sina leksaker som vissa tror, de kan lära sig att leka på rätt sätt.
Ja så gör man ju inte.