Full version: Miniatyrbilder
Alba
Min fråga gäller bildvisningen på mappar i Mina Dokument / Mina Bilder i datorn.

När man har en bild av tex Jpeg-format i Mina Bilder så visas den som en liten bild på mappen.
För att få stor visningsbild högerklickar jag på mappen och välja egenskaper > anpassa > välj en bild.
Då öppnas bilden som en stor bild på mappen.

Det här är ju ett väldigt besvärligt moment om man vill ha stor bild i alla mappar. Det borde ju gå att ändra i någon inställning så alltid stor bild visas.

Jag har Windows XP.

Så här menar jag:

[attachment=64960:Namnl_st_4.jpg]
*Stintan*
Har du inget reglage uppe i verktygsfältet någonstans som du kan dra upp storleken med? Eller jag kanske missförstår unsure.gif
Jag har ett sånt uppe till höger under en knapp som heter fler alternativ men det kanske är annorlunda i XP , jag minns inte.
skånepåg
Kolla där i verktygsfältet om där inte är nåt som heter visa eller alternativ, ska finnas nåt liknande där.
Såhär ser det ut i Windows 7 ^^
Alba
Alt. stora ikoner finns men det innebär bara att mappen är större.
I verktygsfältet Visa kan man kan välja:
miniatyrer (stor bild)
sammanfattning
ikoner (små miniatyrbilder)
lista
detaljerad lista.

Det är bilden på mappen jag vil ha stor så den nästan fyller upp hela mappen och inte bara en liten bild uppe i vänster hörn.
skånepåg
Det är minst 6 år sen jag hade xp men om det inte finns så har jag för mig som du gör att högerklicka så kan man välja val där, kolla om där är en knapp avancerat för har för mig man kan välja vilka/vilken bild med? ohmy.gif
Mer kan jag inte hjälpa just nu =(
Alba
Ja det känns som jag lever i forntiden men jag älskar XP.
Jag har Vista på den bärbara och gillar det inte alls.

Det går kanske inte ändra med automatik. Jag får nog ta den långa vägen då.

thanks.gif
skånepåg
Windows 7 rules fast nu när windows 8 kommer och synka varje enhet till det kommer bli så fett och smidigt biggrin.gif
XP var bra ( för 10 år sen) Mycket smidigare och snabbare nu med dagens dator kraft, bara kolla ssd hårddiskarna biggrin.gif Vista slutades ju uppdateras för några år sen, de erkännde ju rätt snabbt att det var en flopp och jag köpte en licens bara för menyerna och hur snyggt och smidigt det skulle vara, men ångrar den 2000:- dyra skitet och installera Xp efter ett halvår igen tongue.gif Men sen kom ju Windows 7 wub.gif
Alba
Ja Windows 8 verkar intressant. Jag har kollat lite på det som presenteras på nätet.
Kanske dags att byta upp sig då. XP lär väl inte ha några uppdateringar inom en snar framtid så det är nog bara att byta då.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon