Louisen
Då provar jag med en ny tråd...

Är det någon som har erfarenhet, och har lust att dela med sig, med mig? Jag funderar på en robot, vår tomt är 1950 men ganska komplex med metersmala gångar här o var som leder tillolika delar av trädgården. Har försökt mig på att läsa den 77-sidiga manualen på nätet men det känns svårt att bilda sig en uppfattning... Vad har ni för erfarenheter?
jaj-51
Här är mycket att läsa
http://www.byggahus.se/forum/tradgardsmask...-automower.html
ingmet
Jag har en Automover.. haft sen 2002.. den bästa "maskin" vi någonsin haft sånär på kaffebryggaren.. biggrin.gif . Snabbläste inläggen på länken som angetts och där förmedlades en hel del bra tips. Min erfarenhet hittills är att om det blir för smala och långa passager så fastnar den lätt.. dvs den står och "jojjar" tills den lessnar och då står den bara still o piper och kräver assistans. Rabatter utan kantsten (ca 2 dm höga) måste slingas in. Träd, byggnader, sandlåda, gunga etc behöver inte slingas in.. Automovern vallar snällt emot och vänder.
Greenroomer
Vi har haft en Automower 2 år nu och den har införtjänat platsen som vilken familjemedlem som helst. Gräsmattan har blivit betydligt snyggare och mossan har helt försvunnit från de skuggiga partierna. Vår gräsmatta är komplex och består av 4 gräsmattor förbundna med körväg för Automowern. För att den skall hitta till de mest avlägsna platserna så har jag installerat ledslingor (2 st) som den då följer enligt programmeringen. Vår robotklippare startar kl 15 och kommer hem till kvällen kl 23. Däremellan skall den ju laddas och den hittar automatiskt hem till laddaren och startar sedan på nytt. Jag har byggt en hundkoja åt den som den övernattar i och var den laddar accun. Helt fenomenal! Kommer inte ihåg modellen men jag tror det är en Husqvarna 230 ACX nånting.

Låter som värsta reklamen men jag är ingen återförsäljare eller sådant. Bara ytterst nöjd med prylen !!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon