CITAT (Orkidétjuven @ 04-10-2011, 08:49)

Visst måste det vara det. Allting stämmer på beskrivning. Måste jag bara fundera ut om jag har satt den själv eller om det finns fler i omgivningen.
TAck för det.

Ingen orsak!

Den gnagde i bakhuvudet ett tag för att den såg så bekant ut och ändå inte. Att den borde vara flockblommig kändes som ett första steg i tankegången. Men det finns ju en del att gå igenom i det dammiga arkiv jag ibland kommer ihåg att kalla minne. Så, det var bara att plocka fram floran och börja bläddra. Nu kan jag ju, enkom med utgångspunkt från din bild, inte svära på att det är sprängört. Men, det känns ändå som en trolig kandidat. Du får väl karva lite i den för att bestämma vidare (OBS! Använd handskar när du hanterar den).
Vågar man ödmjukt be om en gentjänst? Att du möjligen kunde tänka dig att lägga in en länk el dyl till den "evighetslånga" listan över invasiva arter i din signatur? Det känns så träligt att behöva skrolla en hel "skärmsida" när du skriver ett inlägg, ibland mer beroende på hur långt ditt inlägg är. Ja, jag är lat.

(På en del andra forum finns det oftast en regel för hur lång/stor signatur man får ha - just för att underlätta för alla medlemmar). Du gör som du vill, men åtminstone jag skulle vara, om inte evigt, så i alla fall väldigt tacksam.

P S Om du har satt den själv börjar man ju undra vad för maliciösa planer du smider egentligen. Den tros ju numera vara den växt som användes vid Sokrates avrättning/självmord istället för odört. Eller det finns tankar och hypoteser kring det i alla fall. Tänker du månne eliminera enträgna vresrosodlare och/eller parkslidesentusiaster?