Jag vet inte hr det gick till men jag hade räknat och räknat, gubben jag beställde ifrån på det etablerade företaget bekräfatde mina uppgiter men ändocj så fick jag för lite samkross till mitt växthusbygge. Och då hade jag lagt på två ton extra samt att det blev 0,4 extra i leveransen. Säger de...
Jag hade nog behövt 6-7 ton till...
Summa summarum, jag måste tänka om för jag har inte råd med en leverans till, det är ju leveransen och inte stenen som kostar.
I alla fall. I mitt fall så innebär det att ena långsidan av växthuset nu står på betongplintar son inte är täckta och det kan det kanske vara bra om det gör innan vintern. Jag har lite samkross kvar att "leka" med men absolut inte hur mycket som helst.
En tanke är att bygga upp en leca-mur (ca 2 varv block hög) ca 20 cm ifrån växthuset och fylla mellanrummet med packat kross och på andra sidan muren bygga upp en odlingslåda.
Sedan började jag fundea på att bygga muren kanske 60 cm ifrån och fylla upp med kross och sedan ovanpå denna lägga markduk, bygga en träram och fylla med lite jord eller ngt och andvända som drivbänk, har en massa fönster som står och väntar på att få tjänstgöra.
Tankar och idéer?
En bild kanske hjälper...
[attachment=65052:IMG_4966_1.jpg]
Som ni ser så är allt grus nu, det ska lägas plattor mm. Men det är allstå långsidan som behöver stöd. Snarast...
Meningen var alltså att allt skulle byggas upp med samkross, den ev kanten skulle eg ha varit utmed gräskanten men nähäpp... det blir tydligen sällan som man har tänkt sig.