|
Margith
24-09-2011, 11:17
Nu ligger kuvertet i brevlådan! Adresslistan för kedja 3 ser ut så här: 1. catski 2. lilla mamma 3. Peztis 4. ingrid fuxwall 5. blomkronan 6. Gunilla S 7. trientalis 8. Wilmer 9. Lillja 10. Irene_L 11. grycken 12. tiana 13. Margith Reglerna hade jag ju lovat att skriva ner också Fröerna kan vara 1-åringar, 2-åringar eller perenner, dock INTE grönsaker Fröerna kan antingen vara plockade i min egen trädgård eller överblivna 'slattar' (minst 50% av ursprungligt innehåll) från nån köpt påse, men inga fröer får vara äldre än 1 år Mottagaren av kuvertet tar ut de fröpåsar som man vill behålla och lägger tillbaka minst lika många egna fröpåsar Om någon fröpåse innehåller fler fröer än du tycker att du behöver, plocka ut de fröer du vill ha och skicka påsen vidare, men du måste lägga in en ny fröpåse Kuvertet ska inte innehålla mer än 2 likadana fröpåsar Kuvertet går runt 2 gånger. Vill du inte vara med på varv 2, måste du stryka ditt namn på adresslistan När du får kuvertet måste du skriva en liten kommentar på Odla om att du fått kuvertet Kuvertet ska skickas vidare inom 3 dagar
blomkronan
25-09-2011, 22:56
Yes... då var vi igång igen!
Blomkronan, pellisen jag sått från dina frön blommar jättefint nu
Ja då har frökuvertet kommit till mig! kom precis hem och måste ut i växthuset så har ej öppnat det än...mörknar ju så snabbt nu...o jag som är så nyfiken!
Hittade några påsar som var nytt för mig,ska bli spännande och se vad det blir.Lägger kuvertet på lådan imorgon så Lilla mamma borde ha det på Onsdag.Godnatt
Visst blir det mörkt otäckt snabbt... Kul att det rasslande kuvertet är på väg
Oj, jag kanske borde ta och sätta mig och rensa fröer och vika kuvert, jag! Har jag tur har jag helgen på mig att gotta mig!
blomkronan
27-09-2011, 20:40
CITAT (Wilmer @ 26-09-2011, 14:53)  Blomkronan, pellisen jag sått från dina frön blommar jättefint nu  ÅÅ vad roligt  Har du bilder? Vore så kul att se.
Jag får fota.. Så kan du se om den ser ut som mamma eller pappa
lilla mamma
29-09-2011, 15:35
Going, went,gone Lagt på lådan och går med posten runt 16
Irene_L
29-09-2011, 15:52
Åh vad skoj! Då kanske jag har kuvertet imorgon! Bäst jag sätter mig med kuverten och börjar fylla dem!
Hoppas nu att posten sköter sig!!!
Posten skötte sig och det låg ett sött litet kuvert i låddan! Nu har jag heeela helgen på mig att fixa med fröer, har tyvärr inte hunnit peta ned mina egna i påsar än.
blomkronan
01-10-2011, 22:07
Irene du ligger före mig i kedjan.... jag har sett på din blogg tidigare och nu letat, men hittar inte inlägget. Jag vet att du har en blomma jag såååå gärna vill ha... men jag hittar den inte! Den är en ettåring och blommar i rosa... vet du vad vilken jag tänker på?  Har du frön på den får du gärna skicka med den
Irene_L
02-10-2011, 14:15
Blomkronan..tyvärr vet jag inte vilken rosa blomma du menar. Kanske du hittar den bland dessa: http://blomster-tips.blogspot.com/search/l...5riga%20blommorSer nu att jag inte är före dig..jag är inte förrän på 11-e plats.
Så, nu har jag ägnat söndagen åt fröer-fröer-fröer och mannen min håller som vanligt på att bli lite lätt irriterad!  Jag har i alla fall plockat ur några godingar och lagt tillbaka ännu fler så sorturvalet ökar. Så på det sättet är det ju ofta bra att vara i slutet av kedjan, det är då kuvertet brukar digna ordentligt. Så ni "längst ned" har mycket att se fram emot! Och min vana trogen så har jag förstärkt och dekorerat en jiffypåse, satt dit en plastficka där man bara kan byta ut adresslappen och sedan återförsluta med jungfrubenen! Så har ni tur slipper ni i alla fall att skaffa ett kuvert. Tappa bara inte bort jungfrubenen så slipper vi klsiter och tejp som ju river sönder kuvertet. Och om nu någon skulle missa skriva en adress så sitter Margiths under så posten vet vart de ska ta vägen. Så. Nu har jag roat mig! Dags att ta up potatis till isterbanden sonen tjatar om! Just ja, lägger kuvertet på lådan imorgon så Ingrid, du bör ha det på tisdag.
Ingrid, kom det fram ordentligt?
blomkronan
07-10-2011, 20:18
CITAT (Irene_L @ 02-10-2011, 15:15)  Blomkronan..tyvärr vet jag inte vilken rosa blomma du menar. Kanske du hittar den bland dessa: http://blomster-tips.blogspot.com/search/l...5riga%20blommorSer nu att jag inte är före dig..jag är inte förrän på 11-e plats.  hur kunde jag läsa att du låg före mig??? jag kanske önska det så kraftigt att jag såg det Jag hör av mig när jag hittat... vad jag söker?  ska kolla igenom dina bloggar.
ingrid fuxwall
09-10-2011, 20:12
CITAT (Peztis @ 04-10-2011, 18:47)  Ingrid, kom det fram ordentligt? I onsdags fick jag post, ett väldigt fint kuvert som är återanvändingsbart. Åker ju inte till samhället varje dag men på fredag innan tömning så stoppade jag det på lådan men nu är jag tveksam - satte jag på frimärken? Har ju skrivit dit avsändare så om inte borde jag ju få ett krav från posten. Hoppas att det kommer fram, om inte hör av Er - är ju inte inne här varje dag men nu ska jag vara det för att se brevets fortsatta öde
Åh vad skönt att höra att det kom fram! Och det kommer säkert fram till nästa mottagare. Det är dessutom den som i så fall får kravet på extra frankering vad jag vet. Fram kommer det säkert. Och förhoppningsvis kanske det är en snäll postgubbe/-gumma som förstår hur viktigt det är att vårt frökuvert kommer fram ordentligt.
ingrid fuxwall
10-10-2011, 19:01
Nu håller jag både tummar och tår för att det kommer fram till nästa person
ingrid fuxwall
11-10-2011, 19:34
Har inte kuvertet landat hos nästa person?
blomkronan
11-10-2011, 20:27
Tur! att jag gick in i tråden i kväll... ingen hade tagit in posten i dag, så jag sprang ut NU och där låg ju brevet i brevlådan Nu ska här googlas...
ingrid fuxwall
11-10-2011, 21:17
Har du fått något krav, eller hade jag satt på frimärken? om inte ersätter jag självfallet
CITAT (blomkronan @ 11-10-2011, 21:27)  Tur! att jag gick in i tråden i kväll... ingen hade tagit in posten i dag, så jag sprang ut NU och där låg ju brevet i brevlådan Nu ska här googlas... 
blomkronan
18-10-2011, 14:16
FÖRLÅT... det har tagit alldeles förlång tid för mig att få iväg brevet den kom i min värsta jobbar vecka på hela året! (Hem och villamässan) ikväll gör jag klart det och lägger det på lådan i morgon.
Irene_L
18-10-2011, 17:21
Ingen fara! Vad bra att du skrev i tråden om att brevet blivit lite fördröjd!
GunillaS
21-10-2011, 10:35
Nu är brevet hos mig. Du kan se fram mot det på måndag, trientalis! GunillaS
trientalis
22-10-2011, 17:25
Å så roligt, jag väntar med spänning.
 Snart så!!
trientalis
24-10-2011, 17:28
Kuvertet kom ordentligt fram idag som det skulle. Det är klart att skickas vidare. Jag lägger det på lådan i morgon.
Lena
Kuvertet har landat! Jag har plockat ut fröer, ska nu hysta in nya under BSF (bonde söker fru) så åker det vidare i morgon
Hallå, näste man nu är det på väg!!
Hur går det här då? Någon som har fått kuvertet?
Brevet har landat hos mig. Skickar det imorgon.
Irene_L
01-11-2011, 13:25
Vad kul! Nästa på tur är ju JAG!!!
Tjoho! Det närmar sig min tur med
Jag blev orolig, för jag åkte extra till postkontoret för att kuvertet skulle komma fram på fredag helt säkert  så nu trode jag det kommit bort igen... Bra att det kom fram!
Irene_L
03-11-2011, 13:27
 Idag fick jag brevet! Jag plockade ut dom påsar som jag var intresserade av och la i nya påsar+ några extra! Idag på eftermiddag går brevet vidare!!!
PUH! Skönt att den gick vidare.. Längtar ju efter nästa varv.. Och nästa...
grycken
04-11-2011, 19:57
Idag landade kuvertet i Falun!
grycken
07-11-2011, 10:52
Har postat frökuvertet idag så det bör vara framme i morgon.
Margith
07-11-2011, 11:03
Nu börjar jag hoppas och tro att alla frökedjorna kommer att landa hos mig innan veckan är slut OM det inte händer nåt jätteknas här på slutet kommer jag att kunna skriva nya adresslistor, blanda om kvarvarande fröpåsar och få iväg kuverten på resa 2 under helgen
Nu har brevet landat hos mig! Det tar nån dag innan jag kommer iväg till en brevlåda då jag ligger förkyld, men det är redan packat och klart. Jag lovar att försöka lämna förkylningen utanför kuveret när åker vidare
Margith
14-11-2011, 13:21
Idag landade kuvertet hos mig. Förkylningar har jag inte tid med så jag använde munskydd när jag öppnade kuvertet Nu vågar jag inte lova nåt bestämt ännu. Jag jobbar faktiskt heltid Men jag lovar att skriva nya adresslistor, blanda om alla frökuvert och få iväg dem till posten så fort jag bara kan. Jag öppnar nya trådar för de nya kedjorna, om jag säger nån gång under den här veckan?
Det låter väl jättebra! Tack snälla, för jobbet du lägger ner
solbrud
14-11-2011, 16:42
Det får väl bli när du kan. Håller med Iren, tack för jobbet du lägger ner Margith  . Själv är jag hur glad som helst för att få vara med. Ska nu ut och plocka fler frön av skogsaster som kanske blir innehållet i en påse i frökedjan i varv nr.2.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|