Åter från blomstermarknaden!!!
Inget dåligt utbud, kan man lungt säga..... Om man är ute efter udda tulpaner kunde man nog hitta det mesta där

Allt från lila med vita kanter, till rosa med så vridna kronblad att det inte såg ut som tulpaner mer!
Fanns verkligen hur mycket lökväxter som helst!!! Såg de största amaryllislökar jag någonsin sett, de var stora som en handboll..... Men då kostade de naturligtvis lite också
Nåja, jag hittade lite roliga saker;
Narcissus Replete - pingstliljor med visa och rosa blommor (i stället för det gula var de rosa)
Allium Hair - allium med gröns spröt bland blommorna
Iris germanica Night owl - mört rödsvart iris
Amaryllis Papilio - limegrön/röd, löken är stor som en grapefrukt!
Dessutom två rejäla rotplantor (alltså bara rötterna) av Pion (okänd sort, kunde dock inte motstå de stora knölarna), en tuva "afrikas blå lilja samt en
Citrus mitis (Calamondin)...... Mer får jag nog inte plats med i resväskan. Men jag ska packa i kväll och se om jag får ner något mer, vi har några timmar över i morron eftermiddag och då KAN jag hinna dit en gång till

De hade lökar/knölar till cyklamen, men jag är osäker på om det är den härdiga sorten som fungerar utomhus, eller om det är någon variant som måste tas upp och förvaras svalt. Så det vågade jag inte köpa.