Full version: Hoya Heuschkeliana!
renate
Jag har en Hoya Heuschkeliana och den blommar med små blommor.Jag hade den i sovrummet och undrade över en konstig lukt där,vilket resulterade i en grundligt städning av hela sovrummet,men lukten var kvar.Idag upptäckte jag att den kom från Hoyan och jag flyttade den till datarummet,nu luktar det där,inte precis obehagligt men jag gillar inte lukten,det måste vara blommorna som utsöndra denna lukt/doft.Jag läste att den skulle luktar godis men det vet jag inte om jag kan håller med om.Är det någon som har en HH som blommar?hur upplever ni lukten/doften?Jag har en del olika Hoyasorter och de flersta doftar stark men jag älskar deras doft.Jag har mina Hoyor i uterummet under sommaren och har inte märkt denna konstiga lukten förrän jag tagit in plantan.Jag har alltid en H carnea inne när den blommar,för doftens skull,men den här vet jag inte vad jag ska göra med.
jag kollade en gång till med doften och jag den luktar faktiskt godis,lösgodis den där engelka med lakris i mitten och den gillar jag inte,varken smaken eller lukten.

[attachment=65084:2011_07_...68x1024_.jpg] Hoya heuschkeliana.
varghem
Jag har en gulblommande heuschkeliana och jag bara älskar lukten. Men min luktar inte så starkt tycker jag, bara när jag kommer i närheten, blommorna är ju rätt små. Din rosa är jättegullig wub.gif
lilla mamma
Den har jag i storarummet, det luktar kola i hela rummet men bara på kvällen
renate
Ja doften är starkast på kvällen,jag gillar inte koladoften,men blommorna är söta.Lukten går väl över när den blommat över.Jag har nästan bara Hoyor,älskar de.Fått de som sticklingar från Fenja och alla har blommat i år.
lilla mamma
Jag har en H australis som har fem klasar utslagna samtidigt. Tänk dig då den ihop med heuschkelianas stank.
wacko.gif Lite parfymaffärs-varning
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon