Hej allihop!
I trädgården börjar höstfärgerna så sakteliga ta över grönskan. Jag jobbar hemifrån några dagar i veckan och ska erkänna att det är svårt att hålla mig fast vid kontorsstolen just nu. Det är så mycket jag skulle vilja göra som inte har hunnits med: gräva köksland inför nästa säsong, röja i buskage som har haft alldeles för lösa tyglar i sommar och plantera lökar och några nya rosor.
Och äppelträden är fortfarande inte färdigklippta. Som ni ser på bilden, från morgonens septemberdis, lämnades arbetet tämligen oavslutad i går eftermiddag.
Men det är mycket roligt att göra på jobbet också! Här i forumet pågår både rostävling och fototävling − jag hoppas att så många som möjligt vill vara med. Ni hittar trådarna här: Fototävling (sista tävlingsdag 31 oktober) och Rostävling (sista tävlingsdag 3 oktober.
På sajten finns en tävling med chans att vinna en jättefin bok om rosor. Du finner tävlingen här: Rosor − en rosodlares betraktelser.
Nya artiklar kommer hela tiden. Denna veckan kommer det handla om inspiration för krukor inne och ute, om att odla egna groddar och mycket annat.
Vad har ni för er i trädgården i veckan, ni som hinner ta ett tag även på vardagar?
Ha det gott!
önskar Katarina på redaktionen