Full version: Tålamod
boxer2
Hur ökar jag tålamodet på min valp?
*Stintan*
Hur menar du då?
KatteLatte
Förbuds- och varsågod-övningar?
ingrid fuxwall
För att få ett bra svar bör du nog skriva lite mer om vad du menar
boxer2
Jag vill helt enkelt få tips på övningar på att öka hennes tålamod. Då hon vill att allt ska hända på sekunden. Hon piper när det enligt henne tar för lång tid. Som tex gå ut när hon fått på sig selen, eller när hon ska få sin mat, då hoppar hon även upp på mina ben. Om jag står och pratar med någon och tycker jag ståt där för länge, hon piper och hoppar upp på mig och ställer till det, blir besvärlig.

Hoppas detta kan hjälpa er med vad jag menar.
*Stintan*
Lär henne sitta och vänta. Jag tycker att du ska ta kontakt med en hundtränare/coach som på plats kan visa dig hur du ska göra i olika situationer du upplever som problem. Det kostar lite men är definitivt värt det när du nu inte tänker gå valpkurs.
Bettis
CITAT (*Stintan* @ 27-09-2011, 13:59) *
Jag tycker att du ska ta kontakt med en hundtränare/coach som på plats kan visa dig hur du ska göra i olika situationer du upplever som problem. Det kostar lite men är definitivt värt det när du nu inte tänker gå valpkurs.

tummenupp.gif
ingrid fuxwall
CITAT (*Stintan* @ 27-09-2011, 13:59) *
Lär henne sitta och vänta. Jag tycker att du ska ta kontakt med en hundtränare/coach som på plats kan visa dig hur du ska göra i olika situationer du upplever som problem. Det kostar lite men är definitivt värt det när du nu inte tänker gå valpkurs.

Varför vill du inte gå på valpkurs?
*Stintan*
Kan tydligen inte ta sig till kursen.
boxer2
CITAT (ingrid fuxwall @ 27-09-2011, 19:09) *
Varför vill du inte gå på valpkurs?

Vill och vill, klart jag vill, men har ingen som kan köra mig och min sjukdom gör det svårt att åka kommunalt.
Därför tänkte jag fråga om tips här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon