silos
Sedan en tid tillbaka har jag funderat på en sak och det är detta med att vi kastar så mycket bort som är användbart fortfarande!
Människorna orkar inte att åka till sopsatation med dessa.

Och då undrar jag:finns det några som bor i hyreshus och det finns ett utrymme för att ställa saker och ting som man inte längre vill ha för att andra kan ta saker därifrån?

Och finns det så HUR fungerar det?Jag kan tänka mig att det kan bli stökigt och att någon måste ha ansvar för rummet.
Iren
Beroende på var man bor så finns det ju alltid någon typ av inlämning för Röda Korset eller second hand försäljning som går till välgörande ändamål. Lämnar alltid på sådana ställen och det är mycket lättare att, så att säga, skiljas från det man inte behöver då man vet det går till något bra. Tror det finns på tok för mycket prylar hemma hos dom flesta av oss blush.gif
silos
CITAT (Iren @ 28-09-2011, 09:18) *
Beroende på var man bor så finns det ju alltid någon typ av inlämning för Röda Korset eller second hand försäljning som går till välgörande ändamål. Lämnar alltid på sådana ställen och det är mycket lättare att, så att säga, skiljas från det man inte behöver då man vet det går till något bra. Tror det finns på tok för mycket prylar hemma hos dom flesta av oss blush.gif

Vi har både Röda Korset och andra second hand butiker här i våran stad.Jag tänkte dock på att kaunna ha ett utrymme i hyreshuset för alla hyrasgäster där vi kam lämna småsaker så att alla kan hämta.
Kläder och möbler etc..kan man lämna till second hand butiker....

Visst har man för mycket brylar som man har svårt att skiljas ifrån.
Whiskuchi
Jag bor i villa men vet att det i en del grovsoprum finns hyllor där man kan ställa sådant som man tror att andra kan ha användning för. Sen antar jag att hyllorna töms då och då så de inte blir helt belamrade men jag vet inte vem som sköter tömningen.
Alba
Jag har en väninna som bor i HSB. Där har de haft ett rum där hyresgästerna fick ställa in tex möbler som skulle kasseras. Sen var det bara att plocka för de som ville ha något. Vet inte om det finns kvar idag.
Kolla med hyrevärden - kanske de kan fixa något.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi hade i vår förening också ett grovsoprum men det fungerade inte i längden.

Folk ställer allt hejvilt där och helst bara innanför dörren. Flera gånger tömde några medlemmar allt för renhållningsverket vägrade att göra det för det fanns t.o.m. soppåsar där.

Folk missköter ju allt.

Nu får vi istället varannan månad en container hit.
ingrids
Här i stan finns återvinningsstationer där man kan lämna in sakter till återbruk, förutom Myrorna etc., men det går i princip bara att ta sig dit med bil. Inte så kul för mig som är miljövänligt cykelburen, men snälla vänner brukar hjälpa mig att fara till återvinningen med saker.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon