koja72
Hej !
Upptäckte för några månader sedan, att på en stängel som det kom knopp på, så blev blommorna missbildade, men inte nog med det. Det har liksom växt upp nya skott på stängeln och det har jag aldrig sett förut. Någon som har gjort det förut ?
Brukar annars ta skott nere vid rotbasen. Det ser lite roligt ut rolleyes.gif
/koja72

yns lite dåligt på bilden, emn det är skott på blomstängeln liksom
koja72
Inte någon ?
CillaM
Kan du få fram en bättre bild så är det väldigt bra, och så vill jag veta vilken sort också
koja72
Ska försöka ta en bättre bild. Vet inte alls vilken sort det är, vet bara att den blommar så in i den och är väldigt fin. Jag ska ta ett nytt kort och lägga in, men inte idag. Ska försöka imorgon !
strepp
Visst ser det ut som ett skott,sätt det ,har hänt mig tidigare och jag satte det .Först tog jag gren där skottet satt och böjde ner det ,satte fast det i en liten kruka med hjälp av en hårnål sedan satt det där i flera vec,efter ett tag klippte jag av skottet och det satt fast och började växa.Värt att testa..lycka till..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon