Full version: Höstgräver ni?
Katarina Odla.nu
Hej!
Höstgrävningens vara eller icke vara är en fråga? Hur gör du?
Har du ingen åsikt eller vill veta mer finns nu en artikel på Odla:

Måste jorden grävas på hösten?

Själv sysslar jag med lite både och, som med så mycket annat i trädgården. Det går nog att prova sig fram hela livet och ändå finns det mer kvar att testa och lära sig av. Det är tjusningen med trädgård, helt enkelt!

Katarina på redaktionen
Peztis
jag brukar vårgräva men planen är alltid att till hösten gräva ned gräsklipp och löv som maskarna får ta hand om fram till våren.

Det är som sagt planen... realiteten är en annan. Står sedan på våren och svär över att jag inte gjorde som jag tänkt och istället häller på en massa köpt gödsel. Suck...

Men i år! Då är minsann planen att göra så som jag planerat!

Men sedan får vi väl se om jag står och svär i vår igen... biggrin.gif
Preussen
Katarina: tråden borde rimligtvis vara på forum "jord, kompost, gödning". Kan den flyttas dit?
EKLO
Jag täcker jorden även inför vintern, men eftersom det blir en hel del ogräs som först måste bort blir det kanske ett mellanting mellan att gräva (snarare grepa) och täcka.

Vintertäckningen blir sällan så tjock som jag skulle vilja, men ett par decimeter skrapar jag nog ihop - gamla komockor, mycket tång, gräsklipp, löv, grönsakrens, kompost etc...
andersen
Jag har alltid höstgrävt, men är lite sugen på att testa att inte göra det, problemet är ju att jag har slutat att plocka ogräs i aug, och då har det kommit en massa gräs.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon