Eva i Skåne
Min cocker spaniel älskar citrusfrukter.
Hon blir lika glad när jag tar en clementin som när jag öppnar påläggsburken med skinka laugh.gif
Hon äter både apelsin, grape och citron, men citron ger jag henne förstås bara i små doser

Jag har hört att hinnorna runt citrusklyftor kan ge upphov till tarmvred så hon får aldrig mer än delar av klyftor. Det är till att bita av klyftorna och bjuda på yttersta biten wub.gif

KatteLatte
Nu är ju en cocker spaniel en del mindre, men min bullmastiff som jag hade tidigare sen ÄLSKADE citrusfrukter och stod väl för 50% av hushållets ganska stora konsumtion av apelsiner men även klementiner.

Man kunde inte ta upp en apelsin ut fruktskålen innan han satt framför en, med dregeltrådar ända ned till golvet och en snabbt växande pöl framför framtassarna.

Han brukade få en hel apelsin i taget... Tror inte att han tog skada av det.
Eva i Skåne
Skrattar och ler när jag läser om dregel som hänger laugh.gif
Inte för att det ser så trevligt ut, men man vet hur sugna dom är

merlin68
Min nuvarande hund gillar inte citrusfrukter, han flyr faktiskt så äckligt tycker han att det luktar giggle.gif Alla mina tidigare hundar gillade i stort sett all frukt inklusive citrus men nuvarande äter bara söta frukter som körsbär, plommon, päron, äpplen, persika och melon.
koja72
Vår ena cocker älskar vindruvor och det fick jag veta var inte bra att ge dom, så nu får han högst 2 sedan sitter han ett tag och ser så ledsen ut och till slut ger han upp
Inga från Närke
Hur får ni hunden att äta frukt?
Har försökt med Nemo men han vägrar. Enda gången han äter frukt är när äppelkarten ramlar ner från träden, då kan han leka med dem + tugga i sig dem men inte så många för det kan ju inte vara bra med kart.
Grannens hund äter banan, har provat det också men fy vilken min jag får.
Morötter direkt från trädgårdslandet har varit poppis i år men inte de jag köper i affären. Grönsaker i maten går bra ibland men inte alltid, typ ärtor och morötter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon